شناسهٔ خبر: 26918721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در جبهه ساحل غربی یمن انجام شد

عملیات موفق کماندوهای دریایی یمن علیه سعودی‌ها

منبع: فارس

کماندوهای نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در خطوط پشتی نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در غرب یمن، عملیاتی موفق انجام دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کماندوهای نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، روز دوشنبه (23 ژوئیه/اول مرداد) عملیاتی ویژه علیه محل تجمع نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه ساحلی غرب یمن انجام دادند. 

به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، این عملیات را کماندوهای نیروی دریایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یکشنبه‌شب گذشته انجام دادند و بر اساس آن یک انبار مهمات و تدارکات و یک اتاق عملیات در بندر «المخا» منهدم شد.

یک منبع میدانی در ارتش یمن از تلفات نظامیان ائتلاف سعودی از جمله چندین فرمانده در نتیجه این عملیات خبر داد و وعده کرد که در روزهای آینده، جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی استان‌های الحدیده، تعز و مارب یمن + نقشه میدانی

برخی منابع خبری در یمن از این عملیات به نام «ضربه دریایی قدرتمند» به «دشمن» تعبیر کردند و نوشتند که در نتیجه این عملیات، انفجارهای بزرگی در محل عملیات رخ داده است. 

وبگاه خبری المشهد الیمنی الاول نیز نوشت، این عملیات، نیروهای ائتلاف را نگران کرده چرا که این عملیات از جانب دریا انجام شد و بعد از آن صدای چندین انفجار منطقه را لرزاند.

این منبع به نقل از منابع میدانی و شاهدان عینی اعلام کرد که بعد از عملیات، چندین خودرو امداد برای انتقال مجروحان و کشته‌ها به محل اعزام شده است. 

این عملیات ساعاتی پس از عملیات پهپادی ارتش یمن علیه اردوگاه «عنبره» در شمال «یختل» در جبهه ساحل غربی انجام شد که به گفته منابع یمنی، کاملا موفق اجرا شد.

طبق این گزارش، در این حمله کماندویی، مراکز وابسته به امارات هدف قرار گرفت و چندین تلفات از جمله چند فرمانده میدانی بر جای گذاشت. 

منابع وابسته به ائتلاف سعودی-اماراتی، در خبرها اشاره‌ای به این عملیات نکرده‌اند. 

«ائتلاف عربی» که عربستان و امارات دو عضو مهم آن هستند، در عملیات ساحل غربی یمن از پشتیبانی دریایی آمریکا و فرانسه برخوردارند.

نظر شما