شناسهٔ خبر: 26911406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

لازمه تداوم کار فرهنگی کانون های مساجد حضور در فضای مجازی است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: امروز لازمه تداوم کار فرهنگی حضور در فضای مجازی است بنابراین برای اینکه برنامه های اثرگذاری داشته باشیم باید رویکردمان توجه به فضای مجازی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی امروز (2 مرداد) در نشست با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تاکستان که در مسجد حضرت ابوالفضل این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: در ایام دهه کرامت قرار داریم و وظیفه ما در این ایام، اخلاق کریمانه است و در جامعه ای که مردم مشکلات اقتصادی دارند، جامعه مسجدی ما باید اخلاق رضوی داشته و رئوف باشند.

 

وی ادامه داد: خداوند این توفیق را به هر کسی نمی دهد که خادم بهشت در دنیا باشد و بر اساس روایات مساجد، بهشت های روی زمین هستند و چه افتخاری بالاتر از اینکه انسان در خانه خدا، خادم فرهنگی باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به سامانه سجا اضافه کرد: سامانه سجا در سال جاری راه اندازی شده است و با همکاری مدیران کانون ها و همکاران دبیرخانه کانون های مساجد، کانون ها در این سامانه ثبت شدند و با این اقدام، بانک اطلاعاتی قوی از مدیران کانون ها داریم.

 

وی عنوان کرد: امروز لازمه تداوم کار فرهنگی حضور در فضای مجازی است بنابراین برای اینکه در جامعه خود را عرضه کرده و از اقدامات خود دفاع کرده و بتوانیم برنامه های اثرگذاری داشته باشیم باید رویکردمان توجه به فضای مجازی باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: مرحله نخست کار یعنی ثبت کانون ها در سامانه سجا انجام شده به طوری که 327 کانون استان در این سامانه ثبت شده و تنها 17 کانون محقق نشده است و اگر کانونی در این سامانه ثبت نشود از سبد حمایتی خارج می شود.

 

وی توضیح داد: مرحله دوم کار، ثبت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این سامانه است که با انجام این کار بانک اطلاعاتی از اعضای کانون ها خواهیم داشت، بنابراین کانون ها باید در این خصوص تلاش کرده و عزم خود را جزم کنند تا از سبدهای حمایتی بهره مند شوند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: بعد از مراحل مذکور، کانون ها باید برنامه ها و گزارش اقدامات خود را در این سامانه بارگذاری کنند بنابراین کانون ها باید بکوشند به سمت دنیای الکترونیک حرکت کنند چراکه اگر ما عقب بمانیم، مساجد و مخاطبان ما عقب می مانند.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اوقات فراغت کانون ها اظهار کرد: اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی و اردویی در ایام اوقات فراغت باید مورد توجه کانون ها قرار گیرد و برگزاری این برنامه باید همراه با نوآوری و خلاقیت باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: امروز اگر در برنامه های مساجد خلاقیت و نوآوری نباشد، مخاطبان جذب فضاهای دیگر می شوند بنابراین تلاش ماست در فضای مسجد، برنامه ها با این رویکرد باشد و از برنامه های کلیشه ای پرهیز شود.

 

وی گفت: همچنین در اجرای برنامه های اوقات فراغت به مناسبت هایی نظیر دهه کرامت، هفته جهانی مساجد و غیره هم توجه شده و از این ظرفیت های استفاده شود و کارهای تربیتی و بحث های معرفتی هم در این ایام مورد توجه قرار گیرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با تأکید بر لزوم خانواده محور بودن برنامه های کانون ها خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که امروز وجود دارد، آسیب های اجتماعی است و اگر بناست مسجد در این حوزه وارد شود، باید برنامه های خانواده محور باشد و همه محله را درگیر کند.

 

وی در پایان با اشاره به طرح قرآنی 1452 یادآور شد: در مباحث آموزشی و قرآنی، طرح قرآنی 1452 را در دستور کار داریم که این طرح حفظ جزء 30 است که در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان برگزار می شود و کانون هایی که تمایل به مشارکت در این طرح دارند، آمادگی خود را اعلام کنند.

 

نظر شما