شناسهٔ خبر: 26908241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

روحانی به درخواست «سپنتا نیکنام» هم پاسخ منفی داد/ لزوم شرکت رئیس جمهور در جلسات مجمع در بحران اقتصادی

حسن روحانی در شرایط حاد اقتصادی هم به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی رود.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که یکی از جلساتی بود که بازتاب بسیاری در رسانه‌ها داشت و حواشی رسانه‌ای جالبی به همراه داشت بازهم با غیبت رئیس جمهور همراه بود.

این جلسه به سبب رای گیری درباره حضور اقلیت‌های مذهبی ادیان الهی در شورای شهر و روستا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

عقده‌گشایی هماهنگ زنجیره‌ای‌ها علیه آیت‌الله جنتی

عکس های نامربوط ماجرای سپنتا!

ماجرا «سپنتا نیکنام» که از جمله رای آوردندگان شورای شهر یزد و از اقلیت های مذهبی بود که به سبب خلاء قانونی 9 ماه انتظار کشید تا به شورای این شهر راه یابد، از جمله مواردی بود که حساسیت این جلسه برای رسانه‌ها و گروه های سیاسی را دوچندان کرد. اما حساسیت جلسات مجمع با توجه به مشکلات اقتصادی تنها به این موارد باز نمی گردد و مسائل اقتصادی بسیار عام تر و مهمتر از چنین مسائلی است.

حتی در این عرصه نیکنام از رئیس جمهور دعوت کرد که با حضور در جلسه مجمع از اقلیت های مذهبی دفاع کند اما روحانی بازهم طبق روال گذشته که از زمان ریاست مرحوم هاشمی رفسنجانی شروع شد، عضو غایب جلسه اخیر مجمع بود.

جلسه هفته گذشته یکی از جلسات مهم مجمع بود اما در این بحبوحه بحران اقتصادی به نظر می رسد که جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام این روزها بسیار حساس تر شده است و تصمیماتی که در این مجمع گرفته می شود می تواند بار زیادی از روی دوش دولت بردارد.

روحانی درحالی در جلسات مجمع شرکت نمی کند که دستکم در این شرایط بد اقتصادی با توجه به حضور اشخاص با سلایق سیاسی مختلف حضور رئیس جمهور می تواند باعث همدلی و وحدت بیشتر برای رفع مشکلات کشور باشد. هرچند با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی با بالارفتن سرسام آور قیمت دلار گروه های سیاسی خصوصا رقیب روحانی با تشخیص شرایط حاد سعی در همراهی دولت برای مرتفع کردن مشکلات دارند. حمایت اصولگرایان از سخنان روحانی در یک ماهه گذشته این موضوع را به خوبی نشان می دهد و به نظر می رسد دولت نیز برای وفاق ملی برای گذر از مشکلات باید تعامل و تحرک بیشتری از خود نشان دهد.

نظر شما