شناسهٔ خبر: 2690704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانسه سه جنگنده بمب افکن ديگر را در اردن مستقر کرد

صاحب‌خبر - تهران/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی 1393/09/27
سخنگوی ارتش فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور سه جنگنده بمب افکن میراژ را در اردن مستقر کرده است.
به این ترتیب شمار جنگنده هایی که فرانسه در چارچوب حملات هوایی علیه داعش در عراق ، در اردن مستقر کرده است به شش جنگنده می رسد.
سرهنگ ژیل ژارون گفت در چارچوب تقویت عملیات نظامی فرانسه که از 19 سپتامبر آغاز شده است « سه فروند میراژ دیروز چهارشنبه وارد اردن شد.»
اردن در مرز سوریه و عراق، دو کشوری که گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) مناطق وسیعی از خاک آن را اشغال کرده است، قرار دارد. این کشور در برنامه حملات هوایی نیروی ائتلاف بین الملل علیه داعش در سوریه مشارکت دارد. فرانسه در حملات هوایی علیه داعش در عراق ( نه در سوریه ) شرکت می کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در مجموع فرانسه هم اکنون شش میراژ مستقر در اردن دارد. سه میراژ نخست اواخر نوامبر وارد اردن شده بود. نه جنگنده رافال در پایگاه فرانسوی الظفره در امارات عربی متحده مستقر است. یک فروند هواپیمای سوخت رسان و یک فروند هواپیمای گشت زنی نیروی دریایی نیز هردو در امارات مستقر هستند. یک ناوچه ضد هوایی نیز در خلیج فارس مستقر است.
ژارون گفت از آغاز عملیات فرانسه، این کشور 222 مأموریت هوایی برفراز آسمان عراق و 20 حمله هوایی علیه مواضع داعش انجام داده است.
173/145

نظر شما