شناسهٔ خبر: 26904852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور استاندار کردستان؛

کلنگ مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر مریوان بر زمین زده شد

سنندج - عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر مریوان با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و برخی دیگر از مسئولین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن عرفانی بعد از ظهر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ۳۰ تیر شهرک بهاران در مریوان گفت: این مدرسه در هزار و ۹۱۰ متر مربع زیربنا ساخته می شود و اعتبار مورد نیاز آن سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که از محل توازن منطقه ای تامین می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی شهرستان مریوان ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر است، عنوان کرد: ۴۲۷ واحد آموزشی کد دار در این شهرستان وجود دارد و سه هزار و ۱۰۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود:جمعیت دانش آموزی مریوان در استان اول اما فضای آموزشی مریوان مطلوب نیست و از نظر فضای آموزشی در رده آخر استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام مدارس مریوان در دو نوبت و به صورت چرخشی اداره می شود، افزود: دانش آموزان مریوانی استعدادهای خوبی دارند و ۲۵۲ نفر از آنها در کنکور رتبه زیر سه هزار را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش مریوان با بیان اینکه سرانه آموزشی در شهر مریوان زیر نیم متر است، عنوان کرد:۴۴ درصد مدارس تخریبی و ۳۶ درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

نظر شما