شناسهٔ خبر: 26904737 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

۶۵۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی گفت: امسال 650 میلیارد تومان وام اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم اختتامیه نمایشگاه عرضه محصولات مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی توجه ویژه‌ای به توانمندسازی گروه‌های تحت پوشش خود دارد، زنان سرپرست خانوار، معلولان، معتادان بهبود‌یافته، از افرادی هستند که از خدمات سازمان در حوزه اشتغال استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: یکی از راهبردها حرفه‌آموزی و توانمندسازی افراد تحت پوشش خود است که در همین راستا تفاهمنامه‌ای بین بهزیستی و سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای به امضا رسیده است.

محسنی بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه قرار شده است مددجویانی که فاقد مهارت هستند نسبت به افزایش و مهارت آنها بنا به علاقه مددجو اقدام شود. ضمن این که افرادی را هم که از مهارت‌های نسبی برخوردار هستند نسبت به افزایش مهارت آنها اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که افراد کم‌توان و توان‌یاب از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که با فراهم کردن امکانات اولیه توانمندی آنها شکوفایی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال 97 برای اشتغال مددجویان بیان کرد: در سالجاری از چند طریق اشتغال جامعه هدف پیگیری و اقدام خواهد شد که از آن جمله می‌توان به پرداخت وام با بهره 4 درصد به مددجویان اشاره کرد که این وام به صورت انفرادی یا گروهی در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار خواهد گرفت.

محسنی‌بندپی بیان کرد: پرداخت حق بیمه کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار گیرند برنامه دیگر این سازمان در حوزه اشتغال است که بر همین اساس ماهانه 320 هزار تومان بابت بیمه کارفرمایان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تعهد دستگاه‌ها به اجرای سهم 3 درصدی معلولان، میزان اشتغال معلولان نیز با اجرای این قانون افزایش پیدا خواهد کرد و در بنگاه‌های دولتی و دستگاه‌هایی که به طریقی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند باید متعهد به اجرای این قانون باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته بالغ بر 57هزار شغل برای جامعه هدف بهزیستی فراهم شد که امسال سهم اشتغال جامعه هدف به مراتب فراتر از این آمار خواهد بود.

محسنی‌بندپی همچنین به تشکیل گروه‌های همیار و خودیار توسط جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از روش‌های اشتغالزایی تشکیل این گروه‌هاست که بر همین اساس نیز وام‌های قابل قبولی به گروه‌ها از طریق بانک‌ها پرداخت خواهد شد، به طوری که در این بخش افراد وام‌گیرنده به صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر خواهند شد. 

وی ادامه داد: امسال 650 میلیارد تومان وام اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید مجدد بر اجرای سهم 3 درصد استخدام معلولان براساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: چندی‌پیش آموزش و پرورش اعلام کرد که 25 هزار استخدام جدید خواهد داشت که براساس سهم 3 درصد موظف است  750 نفر از معلولان را به استخدام خود درآورد.

 

نظر شما