شناسهٔ خبر: 26904711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در قم

تفاهم نامه ساخت یک نیروگاه خورشیدی شصت مگاواتی عصر امروز به امضای استاندار و مدیر عامل شرکت نورینکو چین رسید.

صاحب‌خبر -

تفاهم نامه ساخت یک نیروگاه خورشیدیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم بر اساس این تفاهم نامه شرکت چینی نورینکو قرار است با سی تا سی و پنج میلیون دلار سرمایه گذاری فاز اول این نیروگاه را به ظرفیت سی مگاوات و در مدت شش ماه در جاده پردیسان کرج احداث کند.

بر اساس این تفاهم نامه یک قطعه زمین شصت هکتاری از طرف استانداری قم در جاده پردیسان- کهک در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته و هزینه احداث آن از طرف شرکت چینی به طور کامل  تامین می شود.

آقای صادقی استاندار در مراسم امضای این تفاهم نامه توجه به انرژی خورشیدی را از سیاست‌های مهم کشور و استان قم برشمرد و گفت: امضای این تفاهم نامه نشان از سابقه خوب همکاری ایران و چین در زمینه های مختلف است.

آقای صادقی تصریح کرد: زمین برای ساخت بیست مگاوات برق دیگر اختصاص یافته و انتظار می‌رود شرکت های چینی قدم‌های بزرگتری را برای سرمایه‌گذاری در قم بردارد.

آقای صادقی همچنین بر ساده سازی فرایند سرمایه گذاری و کاهش زمان صدور مجوز سرمایه‌گذاری به کمتر از دوماه تاکید کرد

آقای هانگ جیانگ مدیرعامل شعبه ایران شرکت نورینکو هم در این جلسه گفت :مجوزهای لازم برای ساخت این نیروگاه گرفته شده و کار ساخت آن از شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: که برق تولیدی نیروگاه خورشیدی از طریق احداث یک پست ۶۳ کیلو وات ولت به شبکه سراسری برق کشور منتقل می‌شود.

در این جلسه آقای آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم هم گفت :هم اکنون کار ساخت چند نیروگاه کوچک به ظرفیت یازده مگاوات آغاز شده است.

غضنفری امرایی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان این جلسه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال گذشته پانزده میلیارد و پانزده میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قم انجام شده و در سه ماهه اول امسال نیز تاکنون دوازده میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2431285" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2184860/2431285?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما