شناسهٔ خبر: 26904667 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

ایمنی، اولویت اول خریداران خودرو در جهان نیست

ابوالقاسم اسلامی / caradvice

صاحب‌خبر -

استانداردهای تست تصادف و بررسی ایمنی خودرو در سراسر جهان سخت‌تر شده است و محصولات مدرن، ایمن‌تر از همیشه هستند. اما با این حال به نظر می‌رسد که خریداران خودرو به مسائل دیگری اهمیت می‌دهد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بیش از ۵۰ درصد خریداران خودرو، هنگام خرید به ایمنی خودرو در میان سه اولویت اول خود توجه نشان نمی‌دهند. 

بر اساس یک نظرسنجی در موسسه فایندر (Finder) استرالیا از ۲۰۳۳ نفر سوال پرسیده شد که هنگام خرید خودروی جدید به چه مسائلی بیش‌تر اهمیت می‌دهند؟ ۵۲ درصد از این افراد مسائلی مطرح کردند که اولویت بیش‌تری نسبت به ایمنی خودرو داشت.

car safety / ایمنی خودرو

برنی حسن، کارشناس بیمه خودرو در موسسه فایندر گفت:

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از استرالیایی‌ها، ایمنی را به عنوان مهم‌ترین عامل خرید خودروی جدید قبول ندارند.

این نظرسنجی نتایج جالب دیگری نیز داشت؛ مردان کمتر احتمال دارد که ایمنی خودرو را در اولویت‌های خرید خود قرار دهند. تنها ۴۵ درصد از مردان از ایمنی خودرو به عنوان یکی از ۳ اولویت اول خود نام بردند. در حالی که زنان با رقم ۵۳ درصد، اولویت بیش‌تری برای ایمنی خودرو قائل بودند. در عوض مردان ترجیح می‌دهند که در خرید خودرو به فناوری اهمیت بدهند. ۳۰ درصد از مردان خواستار محصولات مدرن با فناوری در میان اولویت‌های اول بودند، در حالی که این رقم برای زنان به ۲۳ درصد می‌رسد. 

nissan juke / نیسان جوک

۵۹ درصد از قشر جمعیتی متعلق به پس از جنگ جهانی دوم (دوره انفجار جمعیت و نسل پیر کنونی)، ایمنی را بسیار مهم می‌دانند. در حالی که تنها ۴۱ درصد از نسل هزاره (نسل جدید) با حضور ایمنی در میان اولویت‌های اول خود موافق بودند.

جیمز گودوین، مدیر اجرایی برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP) اذعان کرد که افزایش سطح ایمنی به یکی از استانداردهای پیشنهادی برای خریداران خودروی مدرن تبدیل می‌شود.

گودوین می‌گوید:

واقعیت این است که خریداران خودروهای جدید و صنعت خودرو، اولویت ایمنی را در ۱۰ خودروی برتر سال جاری ارائه کرده‌اند، که همگی آن‌ها دارای امتیاز پنج ستاره هستند.امیدوارم که نتایج این تحقیق به معنی تمایل بیش‌تر افراد در سال ۲۰۱۸ برای خرید خودروی ایمن باشد. هیچ نیازی به تعیین اولویت برای پیشگیری از تصادف خود یا فرزندان وجود ندارد و فکر می‌کنم که مردم این مسئله را بهتر می‌فهمند. ما از مردم خواسته‌ایم که ایمن‌ترین خودرویی که می‌توانند بخرند را انتخاب کنند؛ خواه نو باشد یا دست دوم. افراد می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن ما و بررسی رتبه‌های ایمنی، میان محصولات مختلف مقایسه کنند و در نهایت انتخاب خود را انجام دهند.

در کنار نظرات مربوط به ایمنی خودرو، مطلوب‌ترین ویژگی در خودروی جدید هزینه تعمیر و نگهداری کم بود که توسط ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان مورد توجه قرار گرفت. مصرف سوخت با ۴۲ درصد در جایگاه دوم، فناوری با ۲۷ درصد در جایگاه سوم و امنیت با ۱۴ درصد در جایگاه چهارم قرار داشت. رنگ بدنه (بیرونی) خودرو نیز اولیت پنجم پاسخ‌دهندگان بود که آن را در جایگاهی بالاتر از ایمنی قرار دادند.

نظرسنجی موسسه فایندر، تفاوت جالبی را بین خریداران نواحی مختلف نشان می‌دهد. به عنوان مثال، افرادی که در سیدنی زندگی می‌کنند نسبت به افرادی که در پرت (ناحیه بیابانی و نسبتا دورافتاده) بودند، بیش‌تر نگران دوربین و حسگر پارک هستند؛ در حالی که بیش از نیمی (۵۳ درصد) از خریداران در بریزبن (مرکز ایالت کوئینزلند با طبیعت خشن و مناطق کشاورزی) در مورد هزینه‌های اجرایی نگران بودند. ولی تنها ۴۶ درصد از ساکنان ملبورن (شهری پرجمعیت با ساکنین متمول) در مورد این مسئله دغدغه داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما