شناسهٔ خبر: 26904586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

درد اصلی جامعه آفت فقر، فساد و تبعیض است

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه بابیان اینکه گلایه مردم از فقر، فساد و تبعیض است، گفت: راهکارهای مناسب برای حل مشکلات معیشتی اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

درد اصلی جامعه  آفت فقر، فساد و تبعیض است

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین طهماسبی امام‌جمعه فقیه الوند را گرامی داشت و اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری در کار و مردمی بودن از ویژگی‌های مرحوم طهماسبی بود و از خدای متعال برای ایشان غفران و رحمت الهی را خواهانیم.
وی در ادامه فقر، فساد و تبعیض را یکی از مسائل جدی کشور عنوان کرد و افزود: فقر، فساد و تبعیض سه عنصر خطرناکی است که در جامعه ما وجود دارد و موجب ناراحتی مردم شده است و همه می‌باید تلاش کنیم راهکارهای مقابله با آن را پیداکرده تا این مسائل به چالشی برای نظام تبدیل نشود.
امام‌جمعه قزوین خطاب به مسئولان تأکید کرد: فقر، فساد و تبعیض آفت بسیار خطرناک و درد اصلی جامعه به شمار می‌آید و مسئولان باید مراقب باشند از فساد و تبعیض فاصله بگیرند و این آفت‌ها در آن‌ها نفوذ نکند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به مشکلات جامعه کارگری نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در استان شاهد تعدیل نیرو در بخش صنعت هستیم که بخش زیادی از این موضوع به خاطر سهل‌انگاری‌ها در پیگیری و حل مشکلات و همچنین عدم نظارت صحیح به وجود آمده است.
وی با تأکید بر توجه هر چه بیشتر مسئولان بر حل مشکلات تولیدکنندگان، صاحبان مشاغل و کارآفرینان عنوان کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی که امروز جامعه با آن دست‌به‌گریبان است، قابل پیش‌بینی بوده و کارشناسان حوزه اقتصاد نیز آن‌ها را پیش‌بینی کرده بودند اما متأسفانه مسئولان از آن غافل ماندند و توجه جدی به این مسائل نداشتند.
آیت‌الله عابدینی خطاب به ائمه جمعه استان قزوین تأکید کرد: ائمه جمعه امین رهبری، نظام و مردم هستیم و باید تلاش کنیم راهکارهای مناسبی برای حل چالش‌های پیش رو اتخاذ کرده تا مردمی که دچار مشکلات معیشتی هستند از وضع موجود رهایی پیدا کنند.
امام‌جمعه قزوین همدلی، هم دردی و همراهی با مردم را در شرایط کنونی ضروری دانست و یادآور شد: همه مسئولان باید درک درستی از مشکلات مردم پیدا کنند و با همدلی، هم دردی و همراهی با آن‌ها در راستای حل مشکلات اقتصادی گام بردارند.
وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند، گفت: ضروری است ائمه جمعه از فرصت‌های معرفتی برای گسترش ارتباط با مردم استفاده کنند و لازمه تحقق این رسالت برگزاری جلسات مستمر تفسیر قرآن، حدیث و نهج‌البلاغه است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان از اقدام امام‌جمعه آبیک برای ارسال آب شرب برای مردم آبادان و خرمشهر تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله فاطمی‌نسب رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز در این نشست جبهه‌سازی فرهنگی با فرماندهی واحد را ضروری دانست و اظهار کرد: اللاحقون و السابقون ایده بسیار خوبی در راستای جبهه‌سازی فرهنگی بود که با ایده نماینده ولی‌فقیه در استان محقق شد و الگوگیری از این ایده توسط ائمه جمعه استان می‌تواند رسالت جبهه‌سازی فرهنگی را که بخش عمده آن بر عهده ائمه جمعه است محقق کند.
وی رونمایی از تمبر یادبود ائمه جمعه فقید استان قزوین که در ابتدای این نشست انجام شد را فرصت مناسبی برای تجلیل و بزرگداشت ائمه جمعه استان دانست و تصریح کرد: تمبر یادبود ائمه جمعه استان قزوین به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور و باهدف نکوداشت ائمه جمعه استان رونمایی شد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین در ادامه به تشریح برنامه‌های سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پرداخت.
انتهای پیام

نظر شما