شناسهٔ خبر: 26904538 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ترویج فرهنگ غنی رضوی؛ هدف اصلی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید

گروه معارف - مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی به اهداف جشنواره زیر سایه خورشید اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ غنی رضوی و تقویت انس و الفت مردم با امام رضا (ع) است.

صاحب‌خبر -

ترویج فرهنگ غنی رضوی؛ هدف اصلی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید

حجت الاسلام والمسلمین اباذر بیگی مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایران یک مملکت اسلامی است و نظام حاکم نیز نظامی اسلامی بوده و بخشی از دهه کرامت شامل کشور ما می شود، مرقد مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) در ایران است و ایشان دارای کرامت و شخصیت والایی هستند.

وی افزود: ازجمله برنامه هایی که در این دهه برگزار می شود، جشنواره زیر سایه خورشید با حضور خدام آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) که شهر به شهر کشور را می گردند می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی با اشاره به اهداف جشنواره زیر سایه خورشید گفت: ترویج فرهنگ رضوی در بین مردم از اهداف این جشنواره بوده و با توجه به اینکه کاروان خدام آستان قدس رضوی در مساجد، کوچه و بازار تردد می کنند و به دیدار خانواده معظم شهدا می روند و با استقبال پر شور مردم مواجه می شوند، بیانگر ارادت قلبی و علاقه مردم به اهل بیت و امامان بزرگوار می باشد و مردم به آشنایی با فرهنگ رضوی علاقمند هستند.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی یادآور شد: دهه کرامت فرصتی است که روح و جان خویش را با ولایت و امامت تطهیر کنیم و با امام رئوف و مهربانی ها بیشتر مانوس شویم و سیره و شیوه زندگی ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: استقبال پرشکوه مردم از پرچم امام رضا(ع) نشانگر این است که شور و اشتیاق مردم برای اهل بیت تمام نشدنی بوده و نظام، مردم و جوانان دینی هستند و لازمه و شرط جذب بیشتر جوانان به دین و فرهنگ رضوی این است که بتوانیم به درستی این فرهنگ را در جامعه اسلامی بخصوص در دهه کرامت جاری و ساری سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین بیگی تصریح کرد: فرهنگ اهل بیت فرهنگی غنی است که راه درست را به مردم نشان می دهد و باید مسئولین جامعه در صدد این باشند که سه تن از فرزندان بزرگوار موسی بن جعفر (ع) را بیشتر به مردم بشناسانند، باتوجه به اینکه جامعه ما نسبت با سنت ها و اهل بیت فاصله پیدا کرده است باید در ایجاد پیوند و ارتباط مستحکم و قوی تری بین اهل بیت و مردم کوشا باشیم.

انتهای پیام

نظر شما