شناسهٔ خبر: 26904379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حضور دی میستورا در مذاکرات آستانه در سوچی

ایرنا : نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در دور جدید مذاکرات آستانه در سوچی روسیه شرکت می کند

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تاس اعلام کرد: استفان دی میستورا در نشست عالی مذاکرات آستانه در روزهای ۳۰ و ۳۱ ماه جولای (۸ و ۹ مرداد ماه) در سوچی شرکت می کند. 

بر اساس این گزارش، مایکل کنته رئیس دفتر سازمان ملل یادآورشدکه دی میستورا برای شرکت در مذاکرات آستانه در سوچی دعوت شد و وی حضور در این رویداد را پذیرفت.

وی افزود: علاوه بر آن گروهی از کارشناسان سازمان ملل در نشست سوچی حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز کمک های فنی به کشورهای ضامن مذاکرات آستانه بویژه در زمینه مسائل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و افراد مفقود در سوریه ارائه شود.

پیشتر سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که دور آینده مذاکرات بین المللی آستانه برای حل مساله سوریه روزهای ۳۰ و ۳۱ ماه جولای (۸ و ۹ مرداد ماه) برگزار می شود.

وی درباره شرکت کنندگان این نشست تصریح کرد: این مذاکرات در همان قالبی که از ابتدا بوده برگزار خواهد شد؛ کشورهای ضامن آتش بس (ایران، روسیه و ترکیه)، ناظران و طرف های سوری در آن حاضر خواهند بود. 

نهمین دور مذاکرات بین المللی آستانه برای حل بحران سوریه ۲۵ اردیبهشت امسال در پایتخت قزاقستان برگزار شد که در پایان آن کشورهای

ضامن آتش بس در سوریه با انتشار بیانیه ای از برگزاری دور بعدی مذاکرات در ماه جولای خبر دادند. 

برخلاف ادوار قبلی دور جدید مذاکرات در سوچی روسیه به جای پایتخت قزاقستان برگزار خواهد شد. 

همچنین کشورهای ضامن آتش بس توافق کردند با نمایندگان سازمان ملل و طرفین درگیری درباره آغاز کار کمیسیون قانون اساسی نشست های مشورتی برگزار کنند.

 

نظر شما