شناسهٔ خبر: 26903783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با تقدیر از خادمان و برگزیدگان جشنواره های رضوی صورت می گیرد

برگزاری اختتامییه جشنواره های رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مشهد مقدس

مشهد مقدس همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع)، میزبان آیین اختتامییه جشنواره جشنواره های رضوی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، اختتامییه جشنواره جشنواره های رضوی ۲ مرداد با حضور و سخنرانی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام ولمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت السلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در تالار هتل سپید مشهد برگزار می شود.

استانداران استان های مشهد، قم و شیراز و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران فرهنگی از دیگر میهمانان این نشست خواهند بود.

تقدیر از خادمان رضوی و برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره های بین المللی رضوی از جمله برنامه های این اختتامییه است.

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با رویکردی متفاوت از ۱۵ دوره قبل آن برگزار می‌شود به گونه‌ای که مجموعه برنامه‌های آن محتوامحور و با سرفصل‌های هنری تدارک دیده شده است .

این مراسم با محوریت حدیث سلسله‌الذهب برنامه‌ریزی شده است و با پخش برنامه‌هایی با تلفیق تصویر، نور و صوت آغاز خواهد شد که روایتی متفاوت از سفر تاریخی امام رضا (ع) از مدینه به مرو است ،همچنین اجرای آوای نقاره، توسط گروهی از نقاره‌نوازان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بخش دیگدی از این برنامه خواهد بود.

اجرای قطعه همسرایی گروه کر با اجرای حجت اشرف‌زاده با شعری از عبدالجبار کاکایی برای اولین بار، شعرخوانی حمید رضا برقعی، اجرای قطعه مولودی‌خوانی همراه با دف‌نوازی گروه یاسین از سنندج، اکران قطعه تصویری ـ تلفیقی با موضوع ظهور و تقدیر از ۸ نفر از خادمان فرهنگ رضوی از دیگر برنامه‌های این اختتامیه است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر مقامات کشوری، تعدادی از هنرمندان برجسته در عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر، شعر، سینما و موسیقی همچون فردین خلعتبری، آریا عظیمی‌نژاد، مختاباد، نادر فلاح، احمدرضا درویش، بهروز شعیبی، محمود رضوی و مجتبی راعی در این برنامه حضور دارند.

گفتنی است، آیین اختتامییه جشنواره جشنواره های رضوی، فردا از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در تالار هتل سپید مشهد برگزار می شود.

 

 

نظر شما