شناسهٔ خبر: 26903334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش استانی تکریم از خادمان امامزادگان مازندران برگزار شد‌

R41358/P1377/S6,74/CT7

همایش تکریم از خادمان امامزادگان مازندران امروز همزمان با دهه کرامت و حضور عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، همایش استانی تکریم از خادمان امامزادگان مازندران امروز در آستانه مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل، سالروز تکریم از امام‌زادگان را همزمان با شهادت احمد بن موسی کاظم(ع) شاهچراغ بیان کرد و اظهار داشت: این امام‌زاده برادر بزرگوار حضرت امام رضا(ع) است که پس از به شهادت رساندن امام هشتم به دستور مامون بر جلوگیری از فعالیت اهل بیت در نقطه دیگری از خاک ایران به شهادت رسیده که امروز بارگاه ایشان در شیراز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آمل از جمله شهرهای ریشه دار و یه تعبیری از ریشه‌هایی عمیق در زیر زمین و استوار دارد که به نوعی اولین حکومت شیعه در کشور شناخته می‌شود، مطرح کرد: این شهرستان در دور تاریخ مهد علمان فاضل، ستارگان درخشان آسمان دانش داشت و به امروز علامتین، قدتین و حجتین دو علامه بزرگوار حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی را در خود دارد.

معلمی با اشاره به اینکه اساسا اولیاء خدا با اختلاف درجات شناخته می‌شوند اما هر یک جایگاه خاصی در بین شیعیان دارند همان گونه که مومنین جایگاه‌های متفاوتی دارند، تصریح کرد: اولیا خدا همواره زنده و مرده‌شان مامن و پناهگاه اهل ایمان بوده و هستند.

وی افزود: رسول خدا علاوه بر احترام به پنج تن آل عبا تکریم بر ذریه اش نیز داشته‌اند و تکمیلی دین را بر اصل ولایت و امامت دانستند.

امام جمعه قائم‌شهر، استمرار دین را بر اصل امامت و ولایت در عصر کنونی عنوان کرد و گفت: هر یک از نوادگان اهل بیت(ع) به انسان کمک می‌کند به خصوص در زمان شب اول قبر و ارائه نامه اعمال انسان به عنوان ترسناک‌ترین شب اول که به شفاعت‌خواهی بشریت می‌آیند.

وی ادامه داد: در آن دنیا انسان بعد از ارائه اعمال گذشتن از پل صراط را دارد که زیر این پل گداخته های آتش جهنم است و برای گذشتن از این پل و رسیدن به ازای رحمت و عشق خداوندی خداوند اولیای خود را به عنوان نور، هدایت‌گر، آگاه در عالم برای انسان می‌فرستد.

معلمی با بیان اینکه در این دنیا نیز بعد از امامان معصوم(ع) افرادهایی را به عنوان ولی و امامت قرار داده تا حکومت اسلامی به دست اخرین منجی عالم بشریت برسد، مطرح کرد: در عصر ما ولایت یک لطف الهی و به نوعی منت خداوند بر عشریت است که در عصر ظهور امام زمان(عج) شامل بشریت شده است.

وی تکریم و تعظیم‌ امام‌زاده‌ها را واجب و لازم دانست و گفت: باید این امام‌زادگان را احترام گذاشت همان‌گونه که رسول خدا چهار دسته را حق شفاعت در آخرت برای انسان‌ها عنوان کردند و یکی از آنها ذریه اهل بیت(ع) هستند.

معلمی خاطرنشان کرد: تکریم امام‌زادگان را باید ضرورت بدانیم و در عصر ظهور آقا امام زمان(عج) به ولایت فقیه احترام بگذاریم

خادمی 3700 خادم در امام‌زادگان مازندران

مدیرکل سازمان اوقاف و امورخیریه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت 3700 خادم در اماکن مذهبی و امام‌زادگان این استان بیان کرد: امروزه مهمترین هدف دشمنان نظام تقدس‌زدایی است تا مردم ما را از دینداری و امام‌زادگان دور کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با بیان اینکه در این استان طبق آخرین آمار 8470 مساجد، تکایا و امام‌زادگان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 1361 امام‌زاده در مازندران شناسایی شده است که البته برخی از روستاها امام‌زاده‌هایی دارند که هنوز ثبت شده نیست.

وی افزود: در برخی از تکایا یا مساجد امام‌زاده وجود داشت که اکنون این امام‌زاده‌ها جدا شده و در سازمان به ثبت رسیده و برخی دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف مازندران با تاکید براینکه هر یک از شهرستان‌های استان میزبانی چندین امام‌زاده را دارند که کوچک‌ترین شهرستان مازندران میزبانی چند امام‌زاده در یک استانی از کشور را دارد که این بندگی مردم این استان را می‌رساند، مطرح کرد: شناخت بقاع متبرکه و امام‌زادگان تفسیر عملی همان سوره کوثر است و باید به خود بنالیم که در چنین اماکنی بی‌نام و نشان خدمت می‌کنیم.

وی ادامه داد: امام‌زادگان مصداق روشن کوثر، حافظان شجره طیبه، ناشران اهل ولایت و مبلغان آثار ولایت‌اند و قبور آنان منشاء برکاتی برای مردم جامعه ما است.

حیدری با بیان اینکه به گفته علامه مکتب تشیع با ورود با برکت اهل بیت نصیب مردم ایران شد، یادآور شد: با تاکیدات مقام معظم رهبری هر یک از این امام‌زادگان باید قطب فرهنگی تبدیل شوند که جهت تحقق این امر تاکنون برنامه‌های متعددی چون آرامش بهاری در ایام عید، طرح نشاط معنوی، هفته وقف، رمضان، محرم و صفر در امام‌زادگان مازندران به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه مردم مازندران در ایام متعدد سال چون شب‌های قدر نه تنها در امام‌زادگان بلکه در اماکن متعدد بقاع متبرکه حضور پرترددی داشتند و این دینداری مردم استان را می‌رساند، مطرح کرد: مردم ما در زمان گرفتاری امام‌زاده‌ها را پناهگاه خود گرفتند.

حیدری از فعالیت 3700 نفر در 127 امام‌زاده‌های استان بدون در نظر گرفتن عرصه اقتصادی و با هزینه هیات امناها خبر داد و گفت: امروز دشمن قرارگاه جنگی خود را از وزرات دفاع برداشته و در وزارت اقتصادی ورود یافته تا نظام ما را به نابودی بکشاند.

وی افزود: امروز با سلاح جنگی روبرو نیستیم بلکه با سلاح اقتصادی مواجه هستیم که نظام و مردم ما از نظام، شهدا، انقلابیت و اماکن متبرکه دور می کنند؛ در واقع به نوعی دشمن تقدس‌زدایی چون به آتش کشاندن امام‌زادگان و قرآن کریم را شروع کرد که به نوعی باز موفق نشدند.

حیدری با اعلام اینکه هر یک از ما مسئولین و خادمان نماینده‌های این امام‌زاده‌ها هستیم، گفت: امروز دشمن بدنبال گرفتن فرهنگ خون شهادت، تکریم امام‌زادگان و زیارت از ما است که با سلاحی چون شبکه‌های مجازی و راه‌اندازی بیش از 270 شبکه فارسی زبان فعالیت خودشان را آغاز کرده اند که به سخره گرفتن امام‌زاده‌های ما یکی از اینها است.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از ما به عنوان مدافعان حریم این امام‌زادگان موظف به حفظ و دفاع آنها هستیم و مطمئنا این امام‌زادگان در زمان گرفتاری ها ما را تنها نمی‌گذارند.

انتهای پیام/ش

نظر شما