شناسهٔ خبر: 26903216 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| بیش از ۱۹ میلیون قطعه بچه ماهی در سد وشمگیر تولید شد

R41471/P1377/S6,70/CT11

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر گفت: بیش از ۱۹ میلیون قطعه بچه ماهی امسال توسط مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، موسی حسن‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره برنامه های رهاسازی بچه ماهیان در سد وشمگیر اظهار داشت: در سال جاری 19 میلیون و 605 هزار بچه ماهی توسط مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر تولید و در رودخانه‌های گرگان‌رود و قره‌سو رهاسازی شد.

وی افزود: این میزان در سطح کشت 20 هکتار از مزارع این مرکز رهاسازی شده است که امیدواریم تولید موفقی را در این زمینه در سال جاری شاهد باشیم.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر با اشاره به میزان مولد تکثیر شده در این مرکز خاطر نشان کرد: همچنین میزان 852 قطعه نیز مولد از نوع کپور دریایی در این مرکز تکثیر شده است.

حسن پور درباره انتقال مولد از این مرکز به دیگر مراکز بازسازی استان یادآور شد: تعداد 152 قطعه مولد کپور دریایی جهت تکثیر مصنوعی و تامین بچه ماهی برای پرورش در قفس، از سوی این مرکز به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان استان (کلمه) انتقال یافت.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سد وشمگیر اظهار کرد: در حال حاضر 3 مرکز کلمه، سد وشمگیر و شهید مرجانی در زمینه بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ماهیان استخوانی و خاویاری در استان گلستان فعال هستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما