شناسهٔ خبر: 26902915 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

روابط عمومی برنامه

اجرای نمایش «چهارمین شنبه» کوروش نیا در پالیز، آرش عباسی مدیر هنری فستیوال فیلم کوتاه در ایتالیا و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

صاحب‌خبر -

نمایش «چهارمین شنبه» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا شامگاه یکشنبه 31 تیر، اجرای عمومی خود را در تماشاخانه پالیز آغاز کرد.

نمایش «چهارمین شنبه» جدیدترین تجربه کارگردانی مهرداد کوروش نیا که به صورت مشترک توسط علی اصغری، ابراهیم گله دارزاده و کوروش نیا نوشته شده است، از 31 تیر و با حضور هنرمندانی چون نوید محمدزاده و شیرین اسماعیلی و با استقبال مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر، در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز به صحنه رفت.

در این اثر نمایشی که روایتگر جمع شدن تعدادی هنرمند موسیقی در نقطه صفر مرزی و ناحیه ای جنگلی به منظور تشکیل یک گروه موسیقی و اجرا در خارج از کشور است، به ترتیب ورود به صحنه، هومن شاهی، مهدی صباغی، محمد اشکان فر، سروش قهرمانلو، سحر شاطری و فرهنگ سرخوش به ایفای نقش می پردازند.

در گروه بازیگران نمایش «چهارمین شنبه» حضور 4 هنرمند عرصه موسیقی در کنار مهدی صباغی و محمد اشکان فر بازیگران تئاتر، تجربه ای متفاوت را رقم زده است.

حسن جودکی مدیرتولید، رضا رزم طراح صحنه، رضا مرتضوی مشاور موسیقی، محمدصادق زرجویان عکاس و طراح پوستر، ایلیا شمس مدیر تبلیغات، الهام خداوردی دستیار کارگردان و برنامه ریز، بهاره سلیمانی منشی صحنه، آرمان اسماعیلی مدیر صحنه، سیروس تیموری نیات و مرتضی سلیمانی دستیار طراح صحنه نمایش «چهارمین شنبه» هستند.

این اثر نمایشی ساعت 22 به صحنه می رود.

مدیر هنری فستیوال فیلم « Orizzonti dell'Iran» ایتالیا انتخاب شد

آرش عباسی، نویسنده و کارگردان ایرانی به عنوان مدیر هنری اولین فستیوال فیلم‌های کوتاه« Orizzonti dell'Iran» ایتالیا منصوب شد.

به‌گزارش روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فستیوال فیلم های کوتاه افق‌های ایران «Orizzonti dell'Iran » توسط انجمن فرهنگی ایتالیایی- ایرانی «الفبا»، با همکاری سازمان فرهنگی « CoopCulture» در شهر رم، پایتخت ایتالیا برگزار می‌شود.

این فستیوال قرار است روزهای 8 و 9 اوت برابر با 17 و 18 مردادماه برگزار و طی آن آثار برگزیده سینمای ایران در«Palazzo Merulana » شهر رم به نمایش در آید.

آرش عباسی، نویسنده و کارگردان تأتر، دانش‌آموخته دانشگاه سینما و تأتر بلونیای ایتالیاست و در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، قائم مقام دبیر جشنواره بود. او چندی پیش مسؤول انتخاب فیلم‌های ایرانی فستیوال mapp  میلان بود و همچنین در آن فستیوال درباره فیلم و سینمای کوتاه ایران به سخنرانی پرداخت.

قرار است در جشنواره افق‌های ایران مهم‌ترین آثار سال‌های اخیر سینمای کوتاه ایران به نمایش درآید.

جدیدترین حکمی که روح الله حسینی داد

اعضای هیات علمی نخستین همایش «سینما در عصر دیجیتال» با حکم روح الله حسینی دبیر همایش و مدیر مدرسه ملی سینما منصوب شدند.

محمدعلی حسین‌نژاد، اکبر عالمی، شیوا مقانلو، فاطمه حسینی‌شکیب، تورج منصوری و هادی خانیکی، شش عضو هیئت علمی این همایش هستند که از 21 تا 23 آبان 1397 برگزار می‌شود.

دبیر این همایش در بخشی از متن حکم اعضای علمی آورده است: «برنامه‌ریزی جهت تأمین محتوای علمی و نظارت بر کیفیت مقالات، سخنرانی‌ها و تولیدات این همایش از جمله وظایف کمیته علمی است که امیدوارم با حضور ارزشمند جنابعالی، به بهترین شکل ممکن طراحی شود و نتایج آن برگزاری رویدادی سرشار از نوآوری، پویایی، و مفید و مؤثر برای ارتقاء دانش و بینش سینمای ایران باشد».

مدرسه ملی سینمای ایران همایش «سینما در عصر دیجیتال» را در تاریخ مذکور، با هدف ارزیابی و تجمیع تجربیات علمی در حوزه‌های گوناگون مرتبط با سینما در عصر دیجیتال و بهره گیری از مطالعات صورت گرفته در عرصه فناوری‌های نوین، و همچنین با همکاری و مشارکت صنوف سینمایی، موسسات تابعه سازمان سینمایی، مراکز علمی و دانشگاهی کشور، و نهادهای فرهنگی و هنری و آموزشی فعال در حوزه فیلم و سینما برگزار می‌کند.

انتهای پیام 

نظر شما