برگزاری مزایده برای محدودههای داری ذخایر طلا، آنتیموان، پتاس و عناصرنادرخاکی
محدودههای گواهی کشف متعلق به سازمان زمینشناسی و اکتشافات معدنی کشور که در یکدهه گذشته واگذار نشدهاند، به مزایده عمومی گذاشته میشود. راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان، با اعلام این خبر، دسترسی سرمایهگذاران، فعالان معدنی و صنعتگران به این محدودهها را گامی مهم در توسعه معدن کشور و خبری خوش در شرایط کنونی عنوان کرد.به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، پس از همکاری مثبتی که میان شواریعالی معادن و سازمان تحت مدیریتش بهوجود آمد، اجازه به مزایده گذاردن حدود ۱۶ محدوده دارای گواهی کشف به سازمان زمینشناسی و اکتشافاتمعدنی کشور تقویض شد که این گواهینامههای کشف براساس قانون معادن یکسال در اختیار این سازمان بوده و پس از آن در اختیار سازمانهای صنعت، معدن، تجارت استانها قرار گرفته است.دکتر لک این منابع را شامل ذخایر طلا، آنتیموان، پتاس و عناصرنادرخاکی عنوان کرد و افزود: این محدودهها در استانهای آذربایجان غربی، خراسان رضوی و جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و یزد بوده که میتواند نگرانی ناشی از کمبود خوراک برای بسیاری از واحدهای صنعتی کشور را کاهش دهد.
چالش جدی در بخش طراحی و تولید پلتفرم ایرانی
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: امسال با راهحلهای خوبی که در نظر داریم، با تکیه بر برند داخلی و محصولات خود، افزایش عمق ساخت داخل قطعات توسط سازندگان و با تلاش جمعی از سختیها عبور خواهیم کرد. هاشم یکهزارع در مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو گفت: نباید چشمهایمان را به روی واقعیتها و محدودیتهای ایجاد شده در سال جاری ببندیم، محدودیتهایی وجود دارد و سختیهایی نیز در پیش خواهیم داشت و باید با حمایت همه مسئولان، سهامداران، کارکنان و مردم با سربلندی از آن عبور کنیم.وی ادامه داد: محصولات پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ هاچبک و صندوقدار به صورت اتوماتیک در سال گذشته به صورت مستقل از پژو تولید شد. وی ادامه داد: بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز خودروساز افزایش قیمت بالای ۵۰ درصد داشته که موجب بالا رفتن هزینه تمام شده تولید خودرو شده در صورتی که مجوز افزایش قیمت خودرو بسیار کمتر بوده است.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه قیمت محصولات قطعهسازان نیز رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است، تصریح کرد: اگر خودروساز افزایش قیمت قطعهساز را ندهد، سبب تعطیلی آن میشود و اگر پرداخت کند با زیان هنگفت روبرو میشود. وی انعقاد قرارداد دهجانبه طراحی و تولید پلتفرم ایران خودرو را از دستاوردهای سال گذشته ایران خودرو برشمرد و ابراز داشت: با افزایش دو و نیم برابری نرخ ارز سرمایهگذاری در این بخش، در صورت عدم حمایت با چالش مواجه خواهد شد.مدیرعامل ایران خودرو افزود: یا باید تن به ادامه تولید پلتفرمهای قدیمی بدهیم یا اینکه هزینهها را به جان بخریم تا خودروساز شویم.
وعده سایپا برای تامین قطعات در شرایط دشوار
قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا گفت: با استفاده از تجربیات سال های گذشته در حوزه خدمات پس از فروش، برای تامین قطعات در شرایط دشوار برنامهریزی کردهایم و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت. به گزارش سایپانیوز، اردشیر امینی در جمع مدیران نمایندگیهای سایپا در استان های فارس، کهکیلویه و بویر احمد و بوشهر با بیان این مطلب افزود: همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودیم، یکی از برنامههای ما در حوزه خدمات این است که پیش از بروز و گسترش مشکل، آن را ریشهیابی و رفع کنیم. بر همین اساس، برای تامین به موقع قطعات یدکی در شرایط تحریم صنعت خودرو، چارهاندیشی کردیم و از این بابت با مشکلی مواجه نخواهیم شد، هرچند که راه دشواری پیش رو داریم.وی تصریح کرد: در شرایط کنونی درک خواستهها و ذهنیت مشتری به شرکت و سازمان خدمات پس از فروش قدرت میدهد، بنابراین باید طبق خواسته مشتری حرکت کنیم تا کسب و کار خود را بهبود بخشیم.قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا با تاکید بر همکاری بیشتر شبکه نمایندگیها و سایپایدک و ایجاد روحیه تعامل، ادامه داد: در نتیجه این تعامل و همکاری، نیازهای مشتریان شناسایی شده، بهرهوری افزایش مییابد و به این ترتیب، تولید رونق خواهد گرفت. وی با اشاره به اهمیت نظرات مشتری در حوزه تولید و خدمات، یادآور شد: در فضای رقابتی امروز، قدرت اصلی در دست مشتریان است و باید تلاش کنیم تا نارضایتیها به حداقل ممکن برسد.
∎
نظر شما