شناسهٔ خبر: 26902495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری:

آمریکا در سیاست ایران هراسی تنها است

خرم آباد - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: امروز آمریکا در اجرای سیاست ایران هراسی خود تنها مانده است و اکثریت کشورهای دنیا حقانیت ایران در مواضع بین المللی را تایید می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان عصر دوشنبه در پایان سفر 2 روزه خود به لرستان در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: زمانی آمریکا در اجرای سیاست ایران هراسی خود می توانست کشورهایی را با خود همراه کند اما اکنون اینگونه نیست.
وی اظهار داشت: سیاست پایدار دولت و نظام افزایش ارتباطات با تمام کشورهاست و اینکه یک کشور خاص در گوشه ای از دنیا گمان کند می تواند ارتباطات ایران را محدود کند تصور خطایی است.
نهاوندیان افزود: اکنون با بیشتر همسایگان ارتباطات سیاسی بیش از گذشته بوده و ارتباط خوبی با کشورهای آسیایی و اروپایی برقرار است.

** هماهنگی و انسجام مساله امروز اقتصاد کشور است
معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه هماهنگی در بالاترین سطوح نظام مورد تاکید است، گفت: مساله امروز اقتصاد کشور هماهنگی و انسجام است.
وی افزود: ما امکانات کم نداریم اما یکی از مشکلات اصلی ما ناهماهنگی است و باید گفت نیاز امروز بیش از هر چیزی اصلاحات مدیریتی بین نهادهای مختلف است.
نهاوندیان گفت: باید همه امکانات در سه قوه، نهادهای مختلف و بخصوص بخش خصوصی را کنار هم قرار دهیم.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: استان لرستان در حوزه های مختلف گردشگری، کشاورزی ، صنعت و خدمات می تواند در شمار استان های پیشتاز کشور باشد.
وی یادآور شد: صدا و سیما باید در گزارش های خود واقع بینانه تر باشد و با چشمی بازتر به نتایج امیدوار کننده ای که ایجاد شده نگاه کند و دراین شرایط صدا وسیما بیش از دیگران موظف به انتشار پیام های امیدوار کننده در کشور است.
نهاوندیان درخصوص وضعیت برخی از واحدهای تولیدی استان لرستان گفت: بنا بر گزارش استانداری نتایج خوبی در این خصوص حاصل شده و بسیاری از مشکلات در ستاد تسهیل مطرح و بررسی شده که در مجموع موارد توفیق بیشتر از موارد به نتیجه نرسیده است.

** لرستان می تواند به رشد پایدار اقتصادی کشور کمک کند
معاون رئس جمهوری در خصوص سفر 2 روزه خود به لرستان نیز گفت: بنا بر جمعبندی از این سفر یقین دارم لرستان می تواند استانی موثر و کمک کننده به رشد پایدار اقتصادی کشور باشد.
وی با اشاره به بازدید از کشت و صنعت لرستان افزود: راندمان کشت و صنعت در استفاده از آب و بالا بردن بازده تولید ات کشاورزی باور نکردنی است.
نهاوندیان اظهار داشت: اگر با این فناوری ها استفاده از آب در کشاورزی بهینه شود می توان درخصو دغدغه آب برای نسل آینده در فلات ایران امیدوار بود.
وی افزود: لرستان ظرفیت های بالایی در مورد گیاهان دارویی دارد و می تواند با صنایع کشاورزی رقم بالایی در ارزآوری صادرات داشته باشد.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری روز گذشته به منظور بررسی وضعیت واحدهای اقتصادی و صنعتی، شرکت در جلساتی از جمله شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد بازآفرینی شهری و همایش تجلیل از فعالان صنعتی معدنی به خرم آباد سفر کرده است.
1920/ 7264/3022

نظر شما