شناسهٔ خبر: 26902368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زائرسرای رضوی در ۳ فاز تکمیل و نهایی می‌شود‌

R41347/P1377/S6,1188/CT11

معاون فنی موقوفات آستان قدس رضوی گفت: زائرسرای رضوی در ۳ فاز تا پایان سال آینده تکمیل و نهایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، خلیل اکبری عصر امروز در مراسم بهره برداری از زائرسرای رضوی اظهار داشت: بر آن شدیم که با تاکید بر زائران محروم عملیات اجرایی زائرسرای رضوی را آغاز کنیم و امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست آن هستیم.

اکبری گفت: مجموع این پروژه در 8.2 هکتار اجرایی شده و در سه فاز طراحی شده است. در اواخر آذر 1395 آغاز عملیات اجرایی فاز یک این پروژه را کلنگ زنی کردیم و امروز شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه هستیم که دارای هشت بلوک است.

معاون فنی و موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: چهار سالن هیئتی داریم که هر کدام 450 مترمربع مساحت دارند و برای اقامت گروه‌های هیئتی زائران پیش بینی شده است. 6 بلوک دیگر نیز داریم که دارای 124 واحد اقامتی است.

اکبری افزود: شرایط پذیرش این گونه است که در هر واحد سوئیتی 4 تا 6 نفر امکان اقامت دارند و ظرفیت پذیرش قریب به 1000 نفر حداقل است و سالن‌های هیئتی نیز اگر بدون تخت استفاده شود قریب به 1400 نفر پذیرش در فاز یک را داریم. 9500 مترمربع فضای فاز اول است و فاز دوم نیز 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که 12 بلوک دارد.

معاون فنی و موقوفات آستان قدس رضوی تاکید کرد: عملیات اجرایی فاز سوم نیز برای سال آینده پیش بینی شده است. اشتغال مناسبی در این پروژه ایجاد شده و 300 تا 500 نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.

اکبری تصریح کرد: این زائرسرا بعد مسافت کوتاهی با حرم منور دارد و فاصله آن 2 کیلومتر است و در زمان 20 دقیقه‌ای می‌توان به حرم منور رضوی به صورت پیاده رسید.

انتهای پیام/ش

نظر شما