شناسهٔ خبر: 26902146 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رضیان:

منسوجات در لیست اقلام ممنوعه وارداتی/ تولیدکنندگان نساجی نیاز کشور را تامین می‌کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: امکان دارد در برخی از اقلام کمبود و نیاز به واردات باشد؛ اما در شرایط فعلی، صنعت نساجی مشکلی ندارد و تولیدکنندگان داخلی مصرف کشور را تامین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

عبدالله رضیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات پوشاک و پارچه توسط برخی کارخانه‌های نساجی با ارز دولتی، اظهار داشت: برای واردات برخی کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوعیتی درنظر گرفته شده که منسوجات نیز در بین آنها قرار دارد؛ اما به دلیل اینکه تنوع منسوجات زیاد است این امکان وجود دارد که در برخی موارد معذوریت هایی وجود داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات پوشاک با ارز دولتی باید توسط دستگاه‌های نظارتی کنترل شود، گفت: در بخش خودرو نیز قطعه‌سازان گلایه‌ دارند که خودروسازان قطعات نیمه کامل و قطعات منفصله وارد می کنند در حالی که قطعه‌سازان با شرایط بحرانی جدی مواجه هستند.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعلا در زمینه نرخ ارز و تحریم‌ها فرصت خوبی برای صنعت نساجی و منسوجات ایجاد شده تا تولید داخلی را تقویت و بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان کشور ایجاد کنیم، ادامه داد: امکان دارد در برخی از اقلام کمبود و نیاز به واردات باشد؛ اما در شرایط فعلی صنعت نساجی مشکلی ندارد و تولید داخلی نیاز کشور را تامین می‌کند.

رضیان در پایان با تاکید بر اینکه از انجمن تولیدکنندگان صنعت نساجی درخواست می‌کنیم با مجلس ارتباط داشته باشند زیرا در ممنوعیت اقلام رویکرد مجلس این است که با بخش خصوصی مشورت شود تا نیازهای ضروری را واردکنیم، خاطرنشان کرد: واردات پوشاک با ارز دولتی توسط برخی تولیدکنندگان صنعت نساجی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود./

پایان پیام

نظر شما