شناسهٔ خبر: 26901996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی خبر داد:

هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۲ فاز زائرسرای رضوی

مشهد- معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای زائرسرای رضوی هزینه شده و امیدواریم تا پایان سال جاری مرحله دوم این زائر سرا نیز تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل اکبری بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح زائرسرای ارزان قیمت امام هشتم (ع) اظهار کرد: ساخت این زائرسرا در راستای توجه به زائران محروم در قالب منشور رهبر معظم انقلاب خطاب به تولیت آستان قدس رضوی احداث شده است.

وی افزود: این پروژه  در زمینی به مساحت۸.۲ هکتار از اواخر سال ۸۵  آغاز شده و قرار است در ۳ مرحله به صورت کامل اجرایی شود.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی بیان کرد: فاز اولیه این مجموعه  شامل ۸ بلوک است که در هر بلوک ۴ سالن بزرگ هیئتی ساخته شده تا زائرانی که به صورت گروهی به مشهد می آیند بتوانند از انها استفاده کنند. 

اکبری تصریح کرد: ۱۲۴ واحد اقامتی ۴۵ متری و ۵۶ متری در این محدوده ساخته شده است که در هر واحد بین ۴ تا ۶ نفر می توانند اقامت کنند و در مجموع حداقل هزار نفر و حداکثر ۱۴۰۰ زائر می توانند در این مکان اسکان داشته باشند.

وی گفت: مرحله نخست این زائر سرا ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و به تدریج بلوک های یگر نیز احداث می شود.این پروزه باعث ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر در بازه زمانی ۱۶ ماهه شد و فاصله نزدیک با حرم مطهر رضوی از مزایای آن است. هر بلوک دارای موتور خانه مستقل است و فضاهای فرهنگی ، مسجد، تفریحی و رستوران برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: مجموعه درمانگاهی نیز در این مجموعه ساخته خواهد شد و زائران و مجاوران  می توانند از خدمات این درمانگاه استفاده کنند.

اکبری اظهارکرد:تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای ۲ فاز این مجموع هزینه شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز دوم این زائر سرا نیز تکمیل شود.

نظر شما