شناسهٔ خبر: 26901880 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مصطفوی: مشخص نیست تبلیغات محیطی طبق چه معیاری واگذار می‌شود

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: مشخص نیست تبلیغات محیطی با چه هزینه‌ای و به چه افرادی واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

مصطفوی: مشخص نیست تبلیغات محیطی طبق چه معیاری به افراد دلخواه مسئولان واگذار می شودداریوش مصطفوی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از عملکرد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در بحث تبلیغات محیطی رقابت‌های لیگ برتر بیان کرد: درآمد از تبلیغات محیطی اگر به شکل درستی محقق شود و در کنار آن حق پخش تلویزیونی هم در اختیار فوتبال قرار گیرد، دیگر نیازی به درآمد‌های اضافی نداریم. این درآمد‌ها باید مستقیم به خزانه فدراسیون فوتبال برود و قوانین فیفا هم تاکید کرده است که چنین درآمد‌هایی می‌تواند فوتبال کشور را زنده نگه دارد. در کنار این درآمد‌ها تبلیغاتی که روی پیراهن تیم‌ها قرار می‌گیرد هم در کسب منابع مالی بسیار تاثیرگذار است.

او ادامه داد: تبلیغات محیطی به این شکل نیست که فدراسیون و سازمان لیگ به صورت مستقیم وارد آن شوند. در واقع باید با یک واسطه این کار را انجام دهند. فدراسیون ، متولی فوتبال مملکت است. تبلیغات محیطی باید آئین نامه خاصی داشته باشد تا از بخش‌های مختلف کشور در آن دخالت کنند. باید نمایندگانی از ورزشگاه آزادی و فدراسیون فوتبال با نظارت مستقیم دبیر کل فدراسیون در این موضوع فعالیت کنند. از طرفی به دلیل دولتی بودن فوتبالمان باید نماینده‌ای از وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز هم در بحث تبلیغات محیطی صاحب نظر باشند. پیش از انجام شدن تبلیغات محیطی هم باید افرادی که در حوزه تبلیغات فعال هستند به فوتبال معرفی شوند. درست نیست صبح که از خواب بلند شدیم ناگهان یادمان بیفتد دنبال درآمدزایی برای فوتبال از راه تبلیغات محیطی برویم.

بیشتر بخوانید: عابدینی: درآمد تبلیغات محیطی لیگ برتر به همه به غیراز باشگاه‌ها می‌رسد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درمورد اینکه چرا به جای واریز بیشتر درآمد‌های تبلیغات محیطی به حساب سازمان لیگ، این درآمد‌ها در اختیار مجری تبلیغات محیطی قرار می‌گیرد، گفت: این موضوع کاملا درست است. مشخص نیست اجرای تبلیغات محیطی در سال‌های اخیر با چه هزینه‌ای به چه افرادی واگذار شده است، اما واضح است این امر به افرادی تحویل داده می‌شود که مسئولان فوتبال ایران می‌خواهند. به هر حال باید درآمد‌های به حق فوتبال تامین شود تا هم فدراسیون و هم باشگاه‌ها از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تبلیغات محیطی لیگ برتر فوتبال

نظر شما