شناسهٔ خبر: 26901796 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت نوسانات برق به لوازم برقی مشترکان قابل پیگیری است

مشهد – ایرنا – سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در صورت اثبات آسیب دیدگی لوازم برقی مشترکان بر اثر نوسانات برق، این موضوع قابل پیگیری و مشمول دریافت خسارت خواهد بود.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که شبکه برق دچار نوسان شده یا به هر علتی شبکه برق اصطلاحا 2 فاز شود، ممکن است لوازم برقی آسیب دیده و یا بسوزد.
وی اظهار داشت: قطعی روزانه برق در مناطق مختلف شهر که بنا به تدبیر وزارت نیرو برای مدیریت مصرف اتخاذ شده است، هیچ نوسانی در شبکه برق ایجاد نمی کند و این قطعی به مثابه قطع و وصل فیوز برق است.
وی بیان کرد: کسانی که مدعی سوختگی لوازم برقی خود ناشی از قطعی برق هستند می توانند به ادارات امور برق در نواحی مختلف مشهد مراجعه کنند تا فرم مربوطه و اظهارات آنان ثبت شود، سپس کارشناسان برق به محل مراجعه کرده و از نزدیک وسیله را مورد بررسی قرار می دهند.
سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در صورت اثبات ادعای مشترک، مراحل مربوط به پرداخت خسارت از طریق وزارت نیرو پیگیری می شود.
مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان اعمال برنامه قطعی روزانه برق مشترکان در این شهر، شکایاتی از سوی شهروندان مبنی بر خسارت قطعی برق به لوازم برقی منازل دریافت شده است.
علیرضا آزموده فر اظهار داشت: سوابق مربوط به شکایات شهروندان جمع آوری و به وزارت نیرو ارسال می شود.
وی بیان کرد: در قبوض برق، هزینه مربوط به بیمه (سالانه 1200 تومان برای هر مشترک) درج شده است که این مبالغ مربوط به حق بیمه که از مشترکان دریافت می شود به عنوان یک ردیف بودجه برای وزارت نیرو در نظر گرفته می شود.
وی افزود: در صورتی که مجلس شورای اسلامی اعتبار مربوط به هزینه های بیمه در قبوض برق را به عنوان یک ردیف اعتباری برای دولت تصویب کند، این مبلغ در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد و این وزارتخانه نیز شرکت بیمه ای را مامور پرداخت خسارت در این بخش می کند.
مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: تصویب ردیف بودجه مزبور که به بند 'ض' موسوم است، همیشه به تصویب مجلس نمی رسد و تا زمانی که چنین نشود نمی توان خسارت مشترکان را از آن محل پرداخت کرد.
وی افزود: ردیف بودجه ای که امسال وزارت نیرو برای موضوع مربوط به حق بیمه در قبوض برق، در نظر گرفت به پرداخت خسارت به مشترکانی اختصاص دارد که شکایت آنان سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته باشد.
به گزارش ایرنا، مرکز کنترل شبکه های برق کشور به منظور کاهش بار شبکه و کمک به تامین برق مناطق گرمسیر مانند خوزستان همه شرکتهای توزیع برق را ملزم به قطع برنامه ریزی برق مشترکان زیر پوشش کرد.
بر این اساس از نهم تیرماه برق برخی مشترکان غیرحساس (به جز بیمارستانها و اورژانس) هر روز بین ساعات 12 تا 18 و 30 دقیقه به مدت 30 تا 45 دقیقه در مناطق دهگانه مشهد قطع می شود.
شرکت توزیع برق مشهد دارای 14 هزار کیلومتر شبکه و 10 هزار دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق مشترکان است. همچنین این شرکت با 6 هزار کیلومتر شبکه و 253 هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی 1300 مگاوات در مساحت 10 هزار کیلومتر در سطح کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد خدمت می کند.
شهر مشهد یک میلیون و 500 هزار مشترک برق دارد.
7489/5132

نظر شما