شناسهٔ خبر: 26901765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زمین بایر و معطل زائرسرا شد؛ ۴۴ هزار مترمربع در خدمت زائران رضوی قرار گرفت

R41347/P1377/S6,1188/CT7

زائرسرای رضوی که تا دو سال قبل زمینی بایر و معطل بود به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، فاز نخست زائرسرای رضوی یکی از بزرگترین پروژه‌های خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم(ع)، با حضور آیت‌الله نوری همدانی؛ مرجع عالیقدر جهان تشیع، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران اجرایی به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی درباره مختصات این پروژه بزرگ، گفت: زائرسرای رضوی براساس منویات تولیت آستان قدس رضوی و در راستای رفاه حال زائران بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) وارد مدار ساخت و بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده خدمات شایان توجهی را به مردم ایران خواهد داد.

خلیل اکبری به مساحت 82 هزار متر مربعی این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: مساحت کل ساختمان‌های این طرح نیز حدود 50 هزار مترمربع است که فاز اول آن در فضایی بالغ بر 12 هزار متر مربع و در قالب هشت بلوک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به روند 15 ماهه اجرای فاز نخست این پروژه، افزود: 6 بلوک از هشت بلوک فاز یک به صورت سوئیتی و 2 بلوک نیز در قالب هیئتی و به صورت دو طبقه ساخته شده است که در مجموع روزانه به بیش از 900 نفر اسکان می‌دهند.

معاون فنی و عمران آستان قدس رضوی همچنین از پیشرفت 60 درصدی فاز دوم این پروژه خبر داد و گفت: مساحت این فاز یک و نیم برابر فاز اول است و روزانه ظرفیت پذیرایی از یک هزار و 500 نفر را دارد و امیدواریم تا پایان سال در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

اکبری در زمینه اجرای فاز سوم زائرسرای رضوی نیز اظهارکرد: طبق دستور تولیت آستان قدس رضوی برای اجرای این فاز قرار است از کمک خیران و سرمایه‌گذاران استفاده شود.

امینی خواه از معتمدان محلی نیز در مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت: این مکانی که به عنوان زائرسرا امروز به بهره‌برداری رسید سالیانی یک زمین خشک و معطل بود و مردم منطقه به مسئولان مراجعه می‌کردند تا این منطقه فعال و کارآمد شود و از آن استفاده شود و توفیقی در این زمینه حاصل نمی‌شد. پس از حضور حجت الاسلام رئیسی، ایشان بلافاصله از منطقه بازدید کرده و دستور دادند زائرسرا در این منطقه احداث شود.

وی گفت: این محل در کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسید و مردم در این زمینه حامی اقتصادی بودند و این می‌تواند الگوی درخشانی برای اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی باشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما