شناسهٔ خبر: 26901724 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نادری:

عملکرد ستاد تنظیم بازار چنگی به دل نمی زند/گرانفروشی در بازار ادامه دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عملکرد ستاد تنظیم بازار انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

شهاب نادری در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد ستاد تنظیم بازار گفت:مسئولان دولتی بعد از نوسانات نرخ ارز اعلام کردند که قیمت کالاها را در  بازارهای مختلف کنترل می کنند؛ اما گزارش ها حکایت از تلاطم در بازارها دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید پذیرفت همزمان با رشد نرخ دلار، روند صعودی قیمت کالاها نیز آغاز شده و متاسفانه گرانی ها تداوم دارد، با وجود اینکه همواره اعلام شده از گرانفروشی جلوگیری شود؛ اما گزارش ها حکایت از فروش کالاها به قیمت بالا به مردم  است.

ساز و کار دقیقی برای توزیع کالاهای وارداتی با استفاده از ارز دولتی وجود ندارد 

نادری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:اینکه در جنگ اقتصادی مردم از دولت انتظار داشته باشند که مانع از گرانفروشی شود کاملا بدیهی است چرا که این ظرفیت در کشور وجود دارد، حداقل کالاهای اساسی و اقلام خوراکی به قیمت معقول در اختیار مردم قرار گرفته شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:هر چند ارز دولتی برای واردات کالاها اختصاص داده شد اما باید پذیرفت ساز و کار دقیقی برای توزیع کالاهای وارداتی با استفاده از دلار با نرخ دولتی وجود ندارد.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین معیشت خانوارها به دلیل رشد قیمت ها با مشکلاتی روبرو شده است، یادآور شد:در هر صورت باید عملکرد ستاد تنظیم بازار ارتقا یابد و در خصوص ساز و کارهای تنظیم بازار باید مسئولان مربوطه به کمیسیون اقتصادی گزارش ارائه کنند./

پایان پیام

نظر شما