شناسهٔ خبر: 26901723 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایلام رتبه دوم گرانی را به خود اختصاص داده است

R7718/P1377/S6,52/CT11

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت ‌ایلام علت افزایش قیمت‌ها و اینکه استان ‌رتبه دوم گرانی را به خود اختصاص داده را ناشی از جو روانی و دامن زدن به این جو توسط برخی ‌دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، یارالله نصیری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن خود را با نقش مثبت نقد در کشف زوایای پنهان سازمان و آگاه سازی مدیریت برای توجه به آن زاویه آغاز و اظهار داشت: تلاش ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت پرهیز از آمار سازی و اعلام آمار واقعی است و به رغم اینکه آمار و افزایش عملکرد را دنبال می‌کنیم اما هیچگاه به دنبال تغییر آمار به سود افزایش عملکرد نبوده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به دنبال عملکرد مثبت هستیم نه مثبت شده و شفافیت در راس برنامه‌های قرار داده‌ایم.

نصیری علت افزایش قیمت‌ها و اینکه استان ایلام رتبه دوم گرانی را به خود اختصاص داده است ناشی از جو روانی و دامن زدن به این جو توسط برخی در استان دانست و خاطر نشان کرد: هیچ اتفاق و محدودیتی که تاثیری بر روند افزایش قیمت‌ها باشد در حوزه توزیع، تامین و تولید کالا صورت نگرفته است که موجب گرانی و افزایش قیمت‌ها را در پی داشته باشد.

وی علت افزایش قیمت و گرانی بازار ایلام را اقتصادی ندانست و آن را به ایجاد جو روانی و دام زدن به آن توسط افراد سودجو آگاهانه و یا ناآگاهانه دانست و بیان کرد: اقدامات نظارتی و کنترلی در بازار بشدت و حدت را انجام داده‌ایم و سیستم نظارت بر بازار را افزایش و اجازه نمی‌دهیم افراد سود جو با ایجاد جو روانی گرانی و نارضایتی مردم را به وجود آورند.

نصیری با اشاره به اقدامات دستگاه مطبوع خود در ارتباط با کنترل بازار یادآور شد و گفت: اجازه نمی‌دهیم عده ای سود جو گرانی را به مردم تحمیل کنند و به هیچ وجه گرانی را نمی‌پذیریم.

مبحث بعدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اشاره به صنایع تعطیل و نیمه تعطیل و فعال استان ایلام بود که با یادآوری اینکه صنایع تعطیل استان که تولید کالای رقابت پذیر ندارند اصرای بر فعال شدن آنان نیست تاکید کرد: صنایع غیر فعالی که کالای غیر رقابت پذیر در استان داشته‌اند و الان تعطیل هستند به آنان برای تغییر خط تولید و تولید کالای رقابت پذیر ارائه تا اینگونه واحدهای تولیدی به چرخه تولید و فعالیت برگردند .

اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن بر صنایع استان ایلام به رغم جلسات مکرر از جمله موارد مورد اشاره نصیری بود که در این ارتباط خاطر نشان کرد: تراکم و فشردگی جلسات اقتصاد مقاومتی باعث طرح مشکلات بیشتر صنایع در کارگروه مربوطه شده است  و تعداد زیادی از مصوبات آن نتیجه بخش بوده است و توانسته است بسیاری از مشکلات صنایع تولیدی استان را مرتفع کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام به 52مصوبه اقتصاد مقاومتی در امسال اشاره کرد و گفت: 50 مورد از مصوبات این کمیسیون در حوزه صنایع تولیدی اجرایی و عملیاتی شده است.

وی برطرف کردن موانع بسیاری از مشکلات حوزه صنعت و تولید را از نتایج جلسات اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: برخی از مسائل اگر در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح نمی‌شد قابل حل نبودند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام علت کاهش صادرات از مرز مهران را ناشی از فعال شدن بازارچه‌های مرزی در استان‌های همجوار، برقراری در نقاطی که سال گذشته به علت حضور داعش در عراق ناامن بودند و تعطیلی صادرات در ایام اربعین در مرز مهران دانست و گفت: به دلایل معونه در گذشته تمام صادرات ایران از مرز مهران انجام می‌شد که باز شدن مرز در استان‌های همجواز و ممنوعیت صادرات سیمان  موجب کاهش صادرات از مرز مهران شده است.

وی به رایزنی‌های استان با کشور عراق جهت تقویت و افزایش صادرات از مرز مهران اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم موانعی که در دست استان ایلام هست را مرتفع و صادرات مرز مهران را تقویت کنیم.

وی به رفع موانع صنایع تولیدی در استان ایلام اشاره و گفت: هیچ واحد تولیدی به خاطر موانع قابل حل در استان ایلام تعطیل نمی شود و در حوزه معادن نیز استان ایلام دارای 100 معدن با استخراج سه میلیون و 300 هزار تن و اشتغال 640 نفر مستقیم و 3200 نفر غیر مستقیم است.

انتهای پیام/ش

نظر شما