شناسهٔ خبر: 26901676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری:

دولت از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند

خرم آباد - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان در سیاست گذاری های اقتصادی کلان کشور مورد تاکید رئیس جمهوری بوده و هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد نهاوندیان در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان گیاهان دارویی خرمان لرستان افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکنون چه بصورت سرمایه گذاری و چه بصورت تامین سرمایه صندوق شکوفایی نوآوری انجام شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به رشد قابل توجهی که شرکت های دانش بنیان در کشور پیدا کردند این حمایت ها بصورت هدفمند در معاونت علمی و فناوری دنبال شده است.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: در صندوق نوآوری شکوفایی، نوآوری هم در بخش های مسئول اصلی و هم بعد از تجاری سازی مورد حمایت قرار می گیرند.
وی گفت: سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان را وزارت صنعت، معدن و تجارت بطور جدی حمایت می کند؛ گزارش های وزارت جهاد کشاورزی نشان دهنده حمایت رو به افزایش بخش های مسئول از این شرکت ها است و آینده خیلی بهتری در این خصوص خواهیم داشت.
معاون رئیس جمهوری درخصوص اولویت و تلاش برای ایجاد اشتغال در لرستان اظهار داشت: مسئولان استان لرستان باید تصمیم جدی دراین خصوص بگیریند و ما هم در مرکز از آنها در این زمینه حمایت خواهیم کرد.
وی افزود: لرستان باید هدفگذاری کند که در کشور پایین ترین نرخ بیکاری را داشته باشد و این هدف اگر هدف مشترک همه مسئولان باشد می تواند این استان را در ایجاد اشتغال به الگویی در کشور تبدیل کند.
نهاوندیان گفت: لرستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر می تواند در ایجاد اشتغال موفق باشد بطوریکه سایر نقاط کشور برای رسیدن به الگوی موفق در اشتغال از این استان الگوگیری کنند.
1920/7264/3022

نظر شما