شناسهٔ خبر: 26901379 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته ویژه سایر رسانه های میزان/

استفاده از آب برای سوخت فضاپیما!/ ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر/ ماموریت جدید سفرای ایران چیست؟

خبرگزاری میزان- یک شرکت آمریکایی قصد دارد برای تامین سوخت سفرهای فضایی، به جای مواد شیمیایی از آب استفاده کند!

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ایران در خرداد ماه چند بار لرزید؟، اقدام غیراخلاقی آدیداس در قبال ایران!، قدم جدید برانکو در دعوا با کی‌روش؟، استفاده از آب برای سوخت فضاپیما!، ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر و آزمایش موشک اسکندر ام در روسیه اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.
 
استفاده از آب برای سوخت فضاپیما!
 
ایسنا، "میخائیل کوکوریش" (Mikhail Kokorich)، فارغ‌التحصیل فیزیک "دانشگاه استنفورد" (Stanford University) و بنیان‌گذار شرکت مومنتوس اعلام کرد این فناوری، سیستم محرکه جدیدی است که به جای مواد شیمیایی، از آب به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
 
استفاده از آب برای سوخت فضاپیما! / ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر/ ماموریت جدید سفرای ایران چیست؟
کوکوریش گفت: استفاده از آب، مزایای بسیاری دارد. مقدار آب، در فضای بیرون از زمین فراوان است و سوخت بهتر و کارآمدتری برای پرواز در مدار پایین زمین محسوب می‌شود. استفاده از مواد شیمیایی، هنگامی مناسب است که نیاز به اطمینان بالایی وجود داشته باشد، اما هنگامی که فضاپیما از کشش جاذبه فراتر می‌رود، آب عملکرد بهتری خواهد داشت.
 
ایران در خرداد ماه چند بار لرزید؟

فارس، بر اساس آمار ماهیانه‌ای که مرکز لرزه نگاری ایران منتشر می‌کند، در خردادماه، ایران مجموعاً ۱۱۳۰ بار به لرزه در آمده که قوی‌ترین زمین‌لرزه ماه پیش نیز با قدرت ۵.۰ ریشتر مربوط به استان کرمان و حوالی «راور» است.
بنابر این گزارش شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در خردادماه ۱۳۹۷، تعداد نزدیک به ۱۱۳۰ زمین‌لرزه رخ داده در ایران و نواحی مرزی را ثبت و تعیین محل کرده‌اند. نمودار فراوانی زمین‌لرزه‌ها براساس بزرگی و «رومرکز» زمین‌لرزه‌های ثبت شده در شکل‌های زیر نمایش داده شده‌است.در این ماه تعداد ۱۷ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است. بزرگ‌ترین زمین‌لرزه در داخل کشور در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ با بزرگی ۵.۰ حوالی راور واقع در استان کرمان، رخ داده است.
 
اقدام غیراخلاقی آدیداس در قبال ایران!

کمپانی آدیداس در اقدامی غیر اخلاقی و غیر ورزشی نام ایران را از سایت اصلی خود برداشت و ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
 
استفاده از آب برای سوخت فضاپیما! / ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر/ ماموریت جدید سفرای ایران چیست؟
در سایت این کمپانی آلمانی که به زبان‌های مختلف و در کشور‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و خدمات می‌دهد، بخشی تحت عنوان «PERSONALIZE» وجود دارد که به مخاطبان سراسر دنیا اجازه می‌دهد کفش و لباس دلخواه خودشان را انتخاب کنند. در همین قسمت است که متوجه می‌شوید اسم ایران در فهرست اسامی تحریمی این شرکت قرار گرفته است.
 
قدم جدید برانکو در دعوا با کی‌روش؟

خبر آنلاین، در روز‌هایی که فدراسیون فوتبال حکم به سکوت کی روش و برانکو و ختم دعوای این دو مربی خارجی فوتبال ایران داده است، انتشار یک خبر بار دیگر می‌تواند آتش این اختلاف را روشن کند.

استفاده از آب برای سوخت فضاپیما! / ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر/ ماموریت جدید سفرای ایران چیست؟
در حالی که کی روش و فدراسیون فوتبال مذاکرات خود را برای ادامه همکاری تا جام ملت‌های ۲۰۱۹ را در دستور کار قرار داده اند، سایت jutarnji کرواسی مدعی شده است که فدراسیون فوتبال ایران به دالیچ، سرمربی تیم کرواسی در جام جهانی پیشنهاد همکاری داده است. این سایت مدعی شده که برانکو ایوانکویچ هم هموطن خود را برای حضور در ایران ترغیب کرده است.
 
ماموریت جدید سفرای ایران چیست؟

مهر، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وظیفه سفرای جمهوری اسلامی در تقویت روابط اقتصادی با دیگر کشورها، اظهارداشت: در قانون برنامه ششم توسعه به سفرا و نماینده‌های خارجی وزارت امور خارجه حق و تکلیف داده‌ایم که در مسائل اقتصادی پیش قراول باشند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب ادامه داد: تحریم‌های ناعادلانه بخشی از سیاست خارجی ما شده است. طبق قانون برنامه ششم توسعه باید حداقل سالانه ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شود؛ بنابراین وزارت خارجه باید برای جذب سرمایه‌های خارجی تلاش کند.
 
ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر

دو دانشمند فلسطینی روز یکشنبه در داخل آپارلمانی در الجزایر کشته شدند.منابع فلسطینی می‌گویند که «سلیمان محمد الفرا» و «محمد حمید البنا» دو دانشمند فلسطینی هستند که به طرز مشکوکی در داخل آپارتمانی در الجزایر به قتل رسیدند.
 
استفاده از آب برای سوخت فضاپیما! / ترور ۲ دانشمند فلسطینی در الجزایر/ ماموریت جدید سفرای ایران چیست؟
این دو محقق فلسطینی اهل خان یونس غزه بودند که احتمالا توسط عوامل سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) ترور شدند.
 
فوتبال در محاصره «ژن»‌های خوب!

سازمان لیگ که در فاصله چهار روز تا مانده به شروع لیگ هجدهم هنوز نتوانسته تکلیف مجری تبلیغات محیطی فوتبال را مشخص کند، مذاکراتی را با چند شرکت دنبال کرده و قرار است بزودی همکار خود در تبلیغات محیطی را معرفی کند.

در همین راستا دو آقازاده که از ژن‌های خوب هستند، مذاکراتی را با مسئولان سازمان لیگ انجام دادند. حمایت یک نماینده مجلس و یک مدیرعامل از این آقازاده در ورودشان به فوتبال بی تاثیر نیست و سازمان لیگ هم بی میل نیست با این افراد قرارداد امضا کند.
 
 
آزمایش موشک اسکندر ام در روسیه

دفتر مطبوعاتی حوزه نظامی آستاراخان روسیه اعلام کرد که در این منطقه، آزمایش پرتاب رزمی موشک بالستیک سامانه «اسکندر-ام» انجام گرفت. در نتیجه این پرتاب، که توسط دسته دوم نیرو‌های موشکی منطقه اورنبورگسک انجام شد، هدف تعیین شده یعنی «پست فرماندهی» دشمن فرضی واقع در منطقه "کاپوستین یار" با موفقیت مورد اصابت قرار گرفت. این هدف در فاصله بیش از ۷۰ کیلومتری از محل پرتاب موشک قرار داشت. بخش اعظم موشک پرتاب شده در فاصله چند کیلومتری پراکنده شد، ولی در نهایت هدف با انحراف صفر درجه مورد اصابت قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
 

نظر شما