شناسهٔ خبر: 26901377 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

به جز موارد خاص محدودیتی روی تولیدات صادراتی اعمال نمی‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری عنوان کرد: نتیجه ممنوعیت کالاهای مصرفی سبب حمایت از کالای ایرانی بوده است چرا که تولید کننده داخلی باید بتواند قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی را بیابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد نهاوندیان در مراسم روز صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی استان لرستان اظهار کرد: هنر تبدیل تهدید به فرصت را آنهایی که به مصاف مشکل‌ها می‌روند، می‌دانند.

وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی ویژه‌ای بر کشور حاکم است، اما ما مردان و زنان خاص در کشور کم نداریم که به فرصت پرواز برسند. سال گذشته شاهد نرخ مثبت سرمایه‌گذاری بودیم و طی این ۴ سال متوسط نرخ رشد اقتصادی ایران نزدیک به دو برابر ۸ سال قبل بود که خبر خوبی است.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری بیان کرد: از سیاست‌های ارزی اخیر که به تناسب همین شرایط ویژه به وجود آمده، حمایت از کالای ایرانی است.
وی ادامه داد: نتیجه ممنوعیت کالاهای مصرفی سبب حمایت از کالای ایرانی بوده است چرا که تولید کننده داخلی باید بتواند قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی را بیابد.
نهاوندیان وظیفه دولت را فضاساز و حمایتگر عنوان کرد و افزود: در تجربه ۴۰ ساله نظام انواع رویکردها را داشته‌ایم که ایجاد فضای مناسب کسب و کار استراتژی فعلی دولت است و کماکان به این سیاست وفادار هستیم.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: با همین رویکرد توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ به ۱۰ برسانیم و رشد منفی را به مثبت تغییر داده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه این نگاه و استراتژی را باید ادامه بدهیم، گفت: بانک مرکزی ۸۰ هزار میلیارد از بدهی‌ها را شناسایی کرده تا تهاتر شوند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: واحدهایی که کارشان توجیه اقتصادی دارد نباید منتظر سرمایه در گردش باشند و دولت وظیفه خود می‌داند که موانع سر راه تولید را بردارد.
نهاوندیان ادامه داد: تشکل‌های بخش خصوصی بهترین مراجع برای شناسایی تولیدکننده واقعی هستند و باید به کمک دستگاه‌های دولتی بیایند تا سره از ناسره تشخیص داده شود.

وی همچنین در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان لرستان تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه رئیس جمهوری اجرای طرح بازآفرینی شهری است و هر هفته از من در رابطه با این طرح پیگیری می‌کنند. ساخت و سازها در طرح بازآفرینی شهری می‌تواند موج اشتغال در شهرهای استان ایجاد کند.

نهاوندیان با تاکید بر اینکه باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، افزود: اگر زلزله‌ای رخ دهد آسیب‌های فراوانی خواهیم دید و باید ظرف پنج سال کشور را از آسیب‌پذیری در برابر زلزله نجات دهیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: با این وصله پینه‌ها صد سال دیگر هم مشکلات حل نمی‌شود و باید بخش خصوصی برای شرکت در اجرای طرح بازآفرینی شهری ترغیب شود.

نظر شما