شناسهٔ خبر: 26900537 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

بهترین راهکار عبور از بحران زلزله انتخاب می‌شود

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: مسابقه‌ای با رویکرد ارائه راهکارهای معمارانه برای شرایط واقعی پس از بحران نظیر زلزله در شهرهای بزرگ مانند تهران را به فراخوان گذاشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدسعید ایزدی اظهار کرد: رویکرد ارائه راهکارهای معمارانه برای شرایط واقعی پس از بحران نظیر زلزله در شهرهای بزرگ مانند تهران تمرکز دارد. برای این منظور، مسابقه‌ای در دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی واقع در وزارت راه و شهرسازی ثبت شده و زیر نظر این دبیرخانه برگزار می شود.

وی افزود: به چند دلیل حضور بخش خصوصی به برپایی این رویداد رونق بخشیده است؛ اول اینکه همه امید به اجرای این پروژه دارند چراکه بخش خصوصی مصمم تر به اجرای پروژه هاست. یعنی وقتی سفارش کاری از سوی بخش خصوصی آمده است پشتوانه ای برای اجرای آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: موضوع دوم در مسابقه معماری زیستا این است که نیروهای تاثیرگذار روی قضاوت و برگزاری آن دیده نمی‌شود. در برخی پروژه های این چنینی که دولتی ها اجرا می‌کنند شاید اعمال نفوذهایی شود و کارفرما ورود پیدا کند اما در این مسابقه، کارفرما اجرای کار و داوری را به یک گروه تخصصی واگذار کرده است.

ایزدی گفت: حضور بخش خصوصی برای اجرای مسابقه های این چنینی که هم از بُعد اجرایی بودن و هم اینکه داوری بدون نقص انجام می شود، دلگرم کننده است و باید بگویم از این مسابقه نسبت به برخی مسابقه هایی که ما دولتی ها برگزار می کنیم خیلی بهتر استقبال شده است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، این رویداد را فراخوان ایده های خلاق با همت بخش خصوصی دانست که در عرصه و با موضوعی با اهمیت در فرآیندی منسجم و با رویکردی همه جانبه، برون دادی قابل عرضه به جامعه مدیریت تقدیم خواهد کرد.

زلزله کرمانشاه برای ما آموزنده بود

همچنین محمد جواد اقدامیان ـ مجری مسابقه راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران ـ در خصوص برگزاری این رویداد گفت: زلزله کرمانشاه به خوبی نشان داد که به دلایل گوناگون در هنگام بروز چنین اتفاقاتی فقط خود مردم می توانند کمک حال یکدیگر باشند چراکه دولت‌ها درگیر بروکراسی های متداول خود هستند.

وی ادامه داد: با این دیدگاه که جوانان و اندیشمندان بسیاری دارای تفکر ناب در موضوعات زلزله و بحران های پس از آن هستند به فکر اجرای مسابقه معماری زیستا افتادیم تا ایده‌های ناب را شناسایی کنیم و آنها را در معرض نقد و بررسی قرار دهیم.

اقدامیان افزود: امروز از سیستان و بلوچستان نیز برای حضور در این مسابقه طرح ارسال شده که نشان می دهد تمام ایده ها در مرکز و پایتخت نیست و باید به منظور عبور موفقیت آمیز از بحران های گوناگون، گستره دید را وسعت داد.

به گفته این وی، داورانی انتخاب شدند تا بهترین ایده‌های قابل اجرا را به ما معرفی کنند، سپس این ایده‌ها در معرض دید بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا بر روی عملیاتی شدن آن کار شود تا هم بحران احتمالی زلزله پایتخت را مدیریت کنند و هم اشتغال و سودآوری خود را داشته باشند.

بنابراین گزارش، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مسابقه معماری زیستا با عنوان «راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران» پنجم مردادماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما