شناسهٔ خبر: 26900343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام;

ساماندهی متکدیان ایلام بزودی انجام میگیرد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: متاسفانه مافیا و باندهای تکدی گری به طور ویژه از کودکان کار و خیابانی در جهت اهداف ناصحیح خود استفاده ابزاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری برنا از استان ایلام طماسبی اظهار کرد: تکدی گری پدیده ای منفی است که با اعتقادات مذهبی و عرفی جامعه ناسازگار است وسبب بروز و رشد آسیب‌های اجتماعی دیگری از جمله سرقت و اعتیاد میشود.

 اوگفت:دستگاههای متولی در امر ساماندهی متکدیان از جمله شهرداری٬ نیروی انتظامی ٬ بهزیستی و کمیته امدادامام (ره )خواست بصورت جدی و هماهنگ به وظیفه خود عمل کنند.
او با تاکید بر ضرورت ساماندهی متکدیان گفت: باید چرخه نگهداری، درمان، آموزش و اشتغال آنها در نظر گرفته شود.
طهماسبی گفت: طرح جمع آوری متکدیان از یازدهم مرداد با همکاری دادستانی 
فرمانداری شهرداری نیروی انتظامی و بهزیستی اجرا می شود.
او افزود: تا کنون 106 متکدی در استان شناسایی شده اند که از این تعداد 70 نفر زن و 36 نفر مرد هستند. 
مدیر کل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری با بیان این که برخی متکدیان حرفه ای با انواع روش ها سعی در برانگیختن احساسات مردم دارند، از مردم فهیم استان خواست در جمع آوری این افراد که چهره استان را زشت و باعث بزهکاری های اجتماعی شده اند مشارکت فعال و مسولانه داشته باشند. 
طهماسبی اجرای طرح غربالگری متکدیان راضروری دانست و افزود: متکدیان بیمار به دانشگاه علوم پزشکی ٬ کودکان بی سرپرست به بهزیستی و معتادان به کمپ های خاص تحویل داده خواهند شد. 
وی بر ضرورت همکاری دستگاه قضایی ٬ استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، خیریه ها و رسانه ها بویژه در خصوص آموزش خانواده ها تاکید کرد.

 

نظر شما