شناسهٔ خبر: 26900086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حسنی:

علما همیشه محور وحدت و رفع اختلافات و تعارضات اجتماعی بوده‌اند/ چتر حمایتی روحانیت گسترده‌تر شود

گروه اجتماعی ـ فرماندار ویژه لارستان با تأكید بر اینكه روحانیت و علما همیشه محور وحدت و رفع اختلافات و تعارضات اجتماعی بوده‌اند، گفت: انتظار داریم كه چتر حمایتی روحانیت گسترده‌تر شود.

صاحب‌خبر -

علما همیشه محور وحدت و رفع اختلافات و تعارضات اجتماعی بوده‌اند/ چتر حمایتی روحانیت گسترده‌تر شود

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه جمعی از مسئولان، معتمدین و نخبگان شهرستان با آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری که به‌مناسبت دهه کرامت در منزل امام جمعه لارستان برگزار شد، گفت: مردم ایران اسلامی با الگو قرار دادن روحانیت در همه عرصه‌های انقلاب حضور داشتند و در طی این 40 سال روحانیت و علما همیشه محور وحدت و رفع اختلافات و تعارضات اجتماعی بوده‌اند و در این خصوص نباید خدایی ناخواسته روحانیت ما با حضور در جناح‌بندی‌های سیاسی آن جایگاه رفیع که چتر فراگیری برای ملت است، را دچار آسیب كنند.
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: روحانیت باید همه گروه‌ها و احزاب قانونی را مورد توجه و حمایت قرار دهد، چون نگاه مردم به روحانیت نگاهی فراتر از همه مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌های سیاسی در کشور است ویقین می‌دانیم که ارشادات و رهنمودهای علما و ائمه جمعه و جماعات و همه کسانی که در حوزه‌های تبلیغ دین حضور دارند، راهگشاست.
حسنی اضافه كرد: اگر روحانیت این موضوع را مورد توجه قرار دهند و بدانند که همه ما در هر جریان سیاسی معتقد به نظام، این‌ها را فراتر از این دسته‌بندی‌ها می‌دانیم، این چتر حمایتی آن‌ها گستردهتر و اگر این مهم تحقق پیدا کرد، می‌توانیم بر مشکلاتی که دشمنان برای ما ایجاد می‌کنند، غلبه کنیم. کما اینکه در این خطه پهناور نیز امام جمعه، توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند.
وی در ادامه سخنان خود گفت:‌ لارستان گسترده‌ترین شهرستان استان فارس با 6 بخش، 8 شهر و دارای ترکیب جمعیتی حدوداً 38 درصد اهل سنت و 62 درصد اهل تشییع هستند که سالیان سال است که برادروار در کنار هم زندگی می‌کنند.
وی، لارستان را اولین خاستگاه حکومت اسلامی و مهد علمایی بزرگ همچون حضرات آیات آیت‌اللهی و موسوی لاری برشمرد و افزود: لارستان علی رغم همه ی ناملایمات جوی و آب و هوایی مهد خیرین و افراد توانمند اقتصادی است.
فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: این مردم توانسته‌اند تأثیرگذاری خوبی در عرصه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند و برخلاف بعضی از شهرستان‌های استان و کشور که منابع محور هستند و یقیناً رونق اقتصادیشان تا اندازه‌ای تابع از منابع طبیعی و انرژی است، اما شهرستان لارستان انسان محور است و رونق اقتصادی آن مبتنی بر همت والای مردمان این دیار و فرهنگ غنی آن‌هاست.
حسنی افزود: زمانی برخی از این مردم برای به‌دست آوردن رزق و روزی حلال از کشور خارج شده‌اند و بعدها به دلایل علاقه‌ای که به وطن، میهن، زادگاه و نظام خود داشته‌اند، باز برگشتند و در کنار مردم کارهای نیک و پسندیده‌ای تحت عنوان خیرین انجام دادند و به هم نوعان خود کمک کردند و امروز در سطح شهرستان، استان و حتی در سطح ملی می‌بینیم که نام و آوازه خیرین این دیار زینت بخش محافل عمومی است.
وی اظهار كرد: یقین می‌دانم که مردم لارستان از نظر اقتصادی متناسب با شهرستان‌های دیگر آنچنان که شاید و باید از توان بسیار بالایی برخوردار نبوده‌اند و اگر کمتر نباشند بیشتر هم نیستند. اما غنای فرهنگی، بافت مذهبی قوی و اعتقادات دینی که در مردم وجود دارد و با آن پیوستگی فرهنگی و مذهبی که بین اهل سنت و تشییع و وجود علمای بزرگ منطقه و ائمه جمعه و جماعات با تبعیت از ولی فقیه دارند و غنای فرهنگی که در شهرستان ایجاد کرده اند، موجبات کارهای عام المنفعه در شهرستان و حتی سطح کشور فراهم نموده اند و بیش از آنکه رقابت در عرصه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد، رقابت مردمان این منطقه مبتنی بر کارهای خیر و فرهنگی است.
معاون استاندار فارس مشارکت جویی مردم این خطه از سرزمین اسلامی را بی نظیر دانست و افزود: در طول سال برنامه‌های فرهنگی مذهبی و هنری زیادی در سطح شهرستان اجرا می‌شود و از نظر سیاسی هم با عنایت به اینکه سیاستشان منبعث شده از همان اعتقادات دینی است باز هم در مقایسه با جاهای دیگر کشور دارای سیاستی اخلاق محور و مبتنی بر همان اعتقادات دینی است که ما در ایام انتخابات کمترین تنش و کمترین اشکالات را در عرصه برگزاری انتخابات شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه وحدت مردم لارستان یک وحدت مثال زدنی و زبانزد عام و خاص است، گفت: امیدواریم از این به بعد هم وحدتی که مورد تائید مقام معظم رهبری بوده است، بتوانیم بهتر و بیشتر از گذشته آن را حفظ کرده و به پیش ببریم. البته لازمه چنین وحدتی این است که در شهرستان بتوانیم اختلاف نظرهایی را که در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که جزو طبیعت انسان و بشر است به نوعی مدیریت کنیم تا بتوانیم فراتر از همه مسائل، وحدت خودمان را به عنوان یک نماد و الگو در ارتباط با تحکم و تحکیم وحدت مردم در شهرستان رقم بزنیم که یقین می دانیم علما و روحانیون این موضوع را مورد توجه جدی قرار می‌دهند.
انتهای پیام

نظر شما