شناسهٔ خبر: 26899974 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلوگیری از فعالیت 5 دانشکده های دامپزشکی فاقد صلاحیت

یک مقام مسئول گفت: اجازه ندادیم 5 دانشکده دامپزشکی فاقد صلاحیت در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

جلوگیری از فعالیت 5 دانشکده های دامپزشکی فاقد صلاحیتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا صفری رئیس نظام دامپزشکی در بیستمین کنگره دامپزشکی ایران که در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته، 2 الی 3 مصوبه خوب از مجلس گرفتیم که یکی از آنها ممیزی مراکز دامپزشکی بود، ضمن آنکه ماده 34 برنامه ششم توسعه که مسئولیت نظارت بر سلامت غذا را بر عهده دارد، از سوی دولت مصوب و در حال نهایی شدن است.

به گفته وی اگر قرار است ناظر فنی بهداشتی در قبال سلامت غذای مردم پاسخگو باشد، باید استقلال داشته باشد.

صفری با بیان اینکه ناظران فنی دامپزشکی نباید به کارفرماها وابسته باشند، افزود: متاسفانه این مهم با قوانین موجود امکان پذیر نیست و همواره نگران هستیم که امنیت غذایی و شغلی این افراد به خطر بیفتد.

این مقام مسئول به تاریخچه 50 سال برگزاری کنگره دامپزشکی اشاره کرد و گفت: اگر ورقی در تاریخ بزنیم، در می یابیم که نخستین موضوع کنگره دامپزشکان کمبود دامپزشک و پس از آن آموزش بود که با گذشت 50 سال از برگزاری کنگره های مختلف بازهم موضوع اصلی ما آموزش است به طوریکه امروزه تمامی مشکلات حوزه دامپزشکی ناشی از بی تدبیری و عدم شجاعت در مدیریت است.

وی ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی از فعالیت دانشکده های دامپزشکی بی کیفیت در سراسر کشور جلوگیری کرد به طوریکه اجازه ندادیم 5 دانشکده دامپزشکی فاقد صلاحیت در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد.

رئیس نظام دامپزشکی با تاکید بر ممیزی، نظارت و اعتبار سنجی مراکز آموزش عالی بیان کرد: همچنین در کنار این موضوع مراکزی که کیفیت لازم را ندارند، تعطیل می شوند چرا که کشور ما امروز صحنه عمل است و اگر دانشگاهی زیرساخت لازم را ندارد، باید تعطیل شود تا در بازار کار با مشکل مواجه نشویم.

صفری در ادامه افزود: دولت در پایان آذرماه هر سال مکلف است که اجرای قانون را به مجلس گزارش کند و ما ترجیح می دهیم که از نظر کیفیت آموزشی در حوزه دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت عمل کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت بهداشت پیشگیری را بر درمان مقدم می داند،گفت: در طرح تحول سلامت پیگیری هایی  در حوزه کاری خودمان برای سلامت غذا انجام دادیم،نتیجه آن شد که وزیر بهداشت خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت شما از این موضوع پایتان را کنار بکشید.

وی با بیان اینکه بهداشت مواد غذایی خواسته سازمان دامپزشکی است، اظهار کرد: البته هم اکنون محدودیت هایی برای همکاران دامپزشک ما ایجاد شده است که این امر با نقش دامپزشکان و جایگاه آنها مغایرت دارد. این موضوع باید برای وزارت بهداشت تبیین شود  که دامپزشک نقش مهمی در سلامت غذا دارد. همان طور که در هشت سال دوران دفاع مقدس ، دامپزشکان سلامت غذا را برعهده داشتند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پایان گفت:در شرایط کنونی چالش جدی در اقتصاد دامپروری ناشی از کم توجهی مسئولان به این حوزه است.

انتهای پیام/

چالش  اقتصاد دامپروری ناشی از کم توجهی مسئولان به این حوزه است

نظر شما