شناسهٔ خبر: 26899369 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

لائوج لاهوتی:

نقدینگی موجود در کشور به سمت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سوق داده شود

عضو فراکسیون گردشگری مجلس خواستار سوق دادن نقدینگی موجود در کشور به سمت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد لائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره اینکه در  شرایط اقتصادی فعلی ایران باید رونق صنعت گردشگری را جدی گرفت، گفت: گردشگری به عنوان سومین صنعت جهان است و درآمدهای بسیاری برای کشورهای مختلفی ایجاد کرده است، ایران نیز با دارا بودن رتبه دهم جذابیت‌‎های آثار تاریخی و گردشگری می‌تواند به درآمدهای کلان از این طریق برسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای رسیدن به درآمد و اشتغال ضروری است، افزود: این کار به جهانیان نشان می‌دهد ایران به دنبال تقویت بنیه اقتصادی  خودش است، درواقع مقاوم کردن اقتصاد به معنای این است که طبق برنامه ششم توسعه تعداد گردشگر 5 برابر شود.

وی با اعتقاد به اینکه گسترش گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها در دیگر شاخه‌ها است و این زنجیره‌ای به هم پیوسته است، ادامه داد: شهر لنگرود و دیگر شهرهای شمالی به واسطه داشتن ساحل فرصت گردشگری بالایی دارند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی در آن در سطوح مختلف در آن انجام گرفته و در حال شکل‌گیری است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجلس با بیان اینکه هزار و 700 میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که اقتصاد را دچار مشکل کرده است لذا باید این نقدینگی را به سمت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری سوق داد، بیان کرد: دولت باید به جای گرفتن ذره‌بین در دست برای کاهش سود بخش خصوصی این کار را در رابطه با ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ضمن ابراز تاسف از اینکه پس از انقلاب اسلامی در شهر تهران فقط چند هتل اضافه شده است، تاکید کرد: اگر قرار است جذب گردشگری در کشور به سالانه 30میلیون نفر برسد باید زیرساخت‌ها تکمیل شود و بخش خصوصی رغبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه را بدست آورد./

پایان پیام 

نظر شما