شناسهٔ خبر: 26899228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رییس سازمان اورژانس کشور:

زمین لرزه تازه آباد ‌کرمانشاه 260 مصدوم بر جای گذاشت

دکتر کولیوند با اشاره به زمین لرزه روز گذشته در تازه آباد کرمانشاه، گفت: این زلزله، ۲۶۰ مصدوم داشت که از این تعداد، ۲۱ نفر به بیمارستان های کرمانشاه، اسلام آباد و جوانرود منتقل و بقیه به صورت سرپایی، درمان شدند و همچنان آمبولانس و اتوبوس آمبولانس ها در منطقه حضور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دکتر پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور  با اشاره به وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری روز گذشته در دو استان فارس‌ و هرمزگان، اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله، تیم های ارزیاب از‌طریق زمینی و هوایی در منطقه حاضر شدند و خوشبختانه پس از ارزیابی ها مشخص شد این زلزله آسیب جانی نداشته است.

 

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین در ساعت ۱۴:۳۷ دقیقه روز گذشته، زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر در تازه آباد کرمانشاه رخ داد که بلافاصله تیم های ارزیاب و واکنش سریع به محل زلزله اعزام شدند. 

 

وی افزود: این زلزله، ۲۶۰ مصدوم داشت که از این تعداد، ۲۱ نفر به بیمارستان های کرمانشاه، اسلام آباد و جوانرود منتقل و مابقی به صورت سرپایی، درمان شدند و همچنان آمبولانس و اتوبوس آمبولانس ها در منطقه حضور دارند.

 

انتقال مصدومین حریق در برج مسکونی تجاری واقع در شهرک راه آهن به مراکز درمانی 

رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه به حادثه حریق روز گذشته در برج مسکونی تجاری واقع در شهرک راه آهن اشاره کرد و گفت: در این‌ حادثه، ۷۸ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۱ نفر به بیمارستان حضرت رسول منتقل شدند و از ۱۱ نفر انتقال یافته، ۲ نفر بستری هستند و مابقی مرخص شده اند.

 

‌دکتر کولیوند در ادامه از وقوع تصادف یک اتوبوس در محور قم - اراک در ساعت۲۰ شب گذشته خبر داد و اظهار داشت: در این حادثه، ۳۳ نفر مجروح شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۰ نفر بستری و بقیه ترخیص شدند.

 

رییس اورژانس کشور همچنین با اشاره به وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری در ساعت یک بامداد امروز در سیرچ کرمان، گفت: این زمین لرزه ۸۴ مصدوم داشت که به هنگام فرار و ترس از زلزله مصدوم شده اند و از این تعداد، ۵ نفر دچار شکستگی شده و در مراکز درمانی بستری هستند و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

 

۱۹ مورد غرق شدگی در هفته گذشته

دکتر کولیوند در ادامه با بیان‌ اینکه در هفته گذشته، ۱۹ مورد غرق شدگی صورت گرفته است، گفت: در یک هفته، تقریبا روزی ۳ مورد غرق شدگی در گروه سنی ۴ تا ۲۳ سال داشتیم که تنها یک نفر در دریا و مابقی در حوضچه، کانال آب، استخر و رودخانه غرق شده اند.

 

وی یاد آور شد: آمار غرق شدگی بالا است و لازم است همه دستگاه های ذیربط در فرهنگ سازی در این بخش فعالیت کنند و والدین، کودکان خود را به هنگام شنا تنها نگذارند، چراکه در این صورت، اصلی ترین سرمایه های کشور را از دست می دهیم و هزینه های گزافی بابت حوادثی این چنینی، ایجاد می شود

نظر شما