شناسهٔ خبر: 26899209 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کشت زر:

فروش نفت ایران در دوران تحریم ها نقدی می شود/سه استراتژی ایران برای کاهش صادرات نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: ایران درباره هر سه گزینه آمریکا برای اعمال تحریم ها کاهش یک میلیون و یک و نیم میلیون بشکه ای و حذف 2 و نیم میلیون بشکه صادرات نفت برنامه دارد.

صاحب‌خبر -

حبیب الله کشت زر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات دولت و مجلس برای مقابله با تحریم های نفتی آمریکا، گفت: آمریکا اعلام کرده  به دنبال صفر کردن صادرات نفت ایران است، لذا در همین راستا کمیسیون انرژی از مجموعه وزارت نفت دعوت کرد تا با حضور در کمیسیون راهکارهایی برای مقابله با تحریم های آمریکا را بیان کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در این نشست درباره تصمیم آمریکا برای کاهش یک میلیون بشکه ای نفت، یک و نیم بشکه ای و حذف 2 و نیم میلیون بشکه صادرات نفت بحث هایی صورت گرفت.

بیشترین صادرات نفت ایران به کشورهای هند و چین است

وی با بیان اینکه ایران درباره هر سه گزینه آمریکا برای اعمال تحریم ها برنامه دارد تا مشکلی در درآمدهای کشور ایجاد نشود، ادامه داد: کشورهای اروپایی، هند، چین و ژاپن سیاست های خود را در راستای خرید نفت از ایران تنظیم کرده اند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بالاترین و بیشترین صادرات نفت ایران به کشورهای هند و چین است، یادآور شد: این کشورها اعلام کرده اند که واردات نفت خود را از ایران ادامه داده و تابع تحریم های آمریکا نمی شوند.

ایران برای مقابله با تحریم های نفتی آمریکا برنامه دارد

 وی با تاکید بر اینکه ایران برای مقابله با تحریم های نفتی آمریکا برنامه دارد، افزود: احتمال دارد فشارهایی درباره فروش نفت به ایران وارد شود و درصدی از صادرات نفت خود را از دست دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تشکیل کمیته ای از سازمان بازرسی، مجلس و دولت برای اتخاذ تصمیم در زمان تحریم های نفتی، تصریح کرد: اگر شرایط تحریم ها سخت شد تمام بحث فروش نفت باید نقدی  شود و هرگونه اقدامی برای فروش با مجوز این کمیته انجام شود تا از ایجاد لانه های فسادی همانند بابک زنجانی جلوگیری شود./

پایان پیام

نظر شما