شناسهٔ خبر: 26899179 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

حمایت وزارت بهداشت از شرکت های خودکفا در زمینه دارو

رییس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت خود را موظف می داند در روزهای آینده از شرکت هایی که روی پای خود ایستاده اند حمایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وبدا، دکتر غلامرضا اصغری در مراسم جشن بلوغ فناوری و خروج 13 داروی نوترکیب حوزه زیست فناوری از مرحله شتابدهی و تولید نیمه صنعتی یک شتابدهنده، با اشاره به ضرورت باور به توانمندی تولیدکننده داخلی در تامین کالاهای مورد نیاز به خصوص در حوزه سلامت، عنوان کرد: یک باور عمومی نادرست جامعه، برتر بودن کالای خارجی نسبت به نمونه داخلی است که باید تغییر عمده ای در این نگرش صورت گیرد.

 وی افزود: این اصلاح نگرش با تولید کیفی و مرغوب در کنار تضمین از سوی تولیدکننده صورت می گیرد و خوشبختانه اتفاقی که امروز در این شتاب دهنده زیست فناوری افتاده، تا حدود بسیاری دغدغه اطمینان به محصولات تولیدی در حوزه سلامت و دارو را برطرف کرده است.

 رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را موظف می داند در روزهای آینده که شرایط واردات و تامین دارو قدری پیچیده تر می شود از شرکت هایی که روی پای خود ایستاده اند و تولیدات آن ها کشور را در خودکفایی یاری می کند حمایت کند.

 حسین وطن پور، دبیر شورای عالی فن آوری های سلامت نیز،هدف گذاری کشور در حوزه زیست فناوری را مطلوب و راهبردی ارزیابی کرد و افزود: در حوزه آموزش و علوم پایه برنامه ریزی خوبی داشته ایم و فارغ التحصیلان با رتبه های بالا آماده فعالیت در زیست بوم نوآوری کشور هستند.

 وی ادامه داد: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ریل گذاری خوبی صورت گرفته است تا شرکت های دانش بنیان دارویی و سلامت در تعامل با معاونت علمی و فناوری حمایت شوند.

 وطن پور با اشاره به سهم قابل توجه شرکت های دارویی از شرکت های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: 33 درصد از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کنند که از این میان، 25 درصد در حوزه زیست فناوری فعال هستند. همچنین 55 درصد از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی به توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت اختصاص یافته است

نظر شما