شناسهٔ خبر: 26899151 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

از طریق قرارداد PPP انجام می شود

واگذاری خط ریلی ۵۷۰ میلیون دلاری در آرژانتین به بخش خصوصی

دولت آرژانتین قصد دارد بهسازی ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار را از طریق مشارکت عمومی خصوصی (PPP) به بخش خصوصی واگذار کند. بهسازی این خط ریلی سبب افزایش ۶ برابری میزان بار حمل شده، کاهش هزینه های حمل و نقل تا ۵۰ درصد، افزایش سرعت قطارها، افزایش سرمایه گذاری در حوزه نفت، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد ۱۰ هزار شغل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی دولت آرژانتین اعلام کرده است که یک قطعه ۷۰۰ کیلومتری از راه آهن پاتاگونیای شمالی از طریق مشارکت عمومی خصوصی (PPP) بهسازی خواهد شد. کل سرمایه مورد نیاز  برای بهسازی این قطعه ۵۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

این خط ریلی منطقه بندری باهیا بلانکا واقع در استان بوینس آیرس را به آنلو در استان نیوکوئن متصل می کند و دروازه ورود به واکاموئترا، منطقه ۷.۵ میلیون هکتاری دارای ذخایر نفت شیل است. این پروژه عمدتا شامل بهسازی و نوسازی خطوط ریلی موجود و همچنین ۸۳ کیلومتر خط ریلی کاملا جدید است و برنده مناقصه ۲۶.۷ میلیون دلار نیز برای بهسازی دسترسی جاده به باهیا بلانکا سرمایه گذاری خواهد کرد.

عملیات ساخت این خط ریلی چهار سال زمان می برد و مناقصه آن در سه ماهه آخر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد. فعال سازی مجدد این خط ریلی مقدار بار حمل شده با قطار به واکاموئترا را ۶ برابر افزایش داده و از ۷۰۰ هزار تن فعلی به ۴.۱ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ خواهد رساند. بارهای حمل شده شامل شن، لوله، میوه، مصالح ساختمانی، متانول و غذای حیوانات خواهد بود.

با بهسازی خط ریلی مذکور انتظار می رود هزینه های حمل و نقل تا ۵۰ درصد کاهش یافته و سرعت قطارها که در حال حاضر در بعضی از قطعات تنها به ۱۲ کیلومتر بر ساعت می رسد، به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.

واکاموئترا با حدود ۹۲۷ میلیون بشکه ذخایر اثبات شده دومین میدان بزرگ نفت شیل در جهان است و در آینده بخش انرژی آرژانتین نقش اساسی دارد. بنابراین اتصال خط ریلی مذکور به واکاموئترا سرمایه گذاری در حوزه نفت آرژانتین را افزایش داده و سبب رشد اقتصادی این کشور در منطقه آمریکای لاتین و ایجاد ۱۰ هزار شغل خواهد شد.

منبع: www.infrapppworld.com

نظر شما