شناسهٔ خبر: 26898089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بهترین سس مایونز چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

سس مایونز دارای طعمی فوق‌العاده است که می‌تواند به هر غذایی طعمی دلنشین ببخشد اما در مقابل می‌تواند برای سلامتی کمی مضر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سس مایونز معمولی دارای کالری فراوانی بوده، از این رو پیشنهاد می‌شود که از سس مایونز کم چرب استفاده کنید؛ با اینکه طعم سس مایونز پرچرب را ندارد.

سس مایونز باید دارای کالری کمی باشد تا در کنار طعم خوب، برای بدن هم مضر نباشد. سس مایونز از روغن، زرده تخم مرغ و سرکه تهیه می شود. سس مایونز کم چرب دارای روغن کمتری نسبت به سس مایونز پرچرب است و به جای روغن در پروسه تولید از آب استفاده می‌شود. در این روش مقدار استفاده از روغن به صفر نمی رسد و سس مایونز کم چرب نیز دارای روغن کمی است.

سس مایونز دارای ویتامین های گروه ب و همینطور آهن، پتاسیم، روی و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. ویتامین‌های گروه ب برای تقویت دستگاه ایمنی و عصبی بدن، کاهش استرس و سلامتی بدن بسیار مفید هستند.

خواص عجیب سس مایونز برای مو

شاید باورنکردنی باشد؛ ولی سس مایونز به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان برای سلامتی موها بسیار مفید هستند. از جمله فواید سس مایونز برای مو میتوان به این موارد اشاره کرد:

۱- رشد موها: سس مایونز به علت دارا بودن سرکه، تخم‌مرغ و روغن یک نرم‌کننده عالی برای موهای زبر و خشن محسوب می شود. سس مایونز برای لطافت، براقی، رفع شوره سر، رفع ریزش و تغذیه مو عالی است. تک تک ترکیبات مایونز برای مو بسیار مفید و مغذی می باشد و افرادی که موهای زبر، خشک و آسیب دیده و مجعد دارند، می‌توانند ساقه‌های موی خود را به سس مایونز آغشته کنند.

۲- از بین بردن انگل‌ها: سس مایونز باعث از بین رفتن انگل ها و شپش ها از مو می‌شود.

۳- صاف کردن موها: استفاده مرتب از سس مایونز به عنوان ماسک مو می‌تواند به طور مؤثری موهای فر و وز را نرم و صاف کند.

۴- نرم کردن موها: از آنجا که سس مایونز غنی از اسیدهای آمینه و روغن‌های مغذی است، یکی از بهترین نرم‌کننده‌ها برای مو به شمار می‌رود.

۵- آبرسانی به موها: سس مایونز می‌تواند درمانی طبیعی برای خشکی موها و پوست سر باشد.

۶- محافظت از رنگ مو: موهای رنگ شده اغلب به سرعت تغییر رنگ می‌دهند. سس مایونز با بستن کوتیکول‌های مو که هنگام رنگ کردن باز شده‌اند، باعث تثبیت رنگ مو می‌شود.

۷- درمان شوره سر: سس مایونز حاوی سرکه است که ماده مؤثری برای متعادل کردن سطح PH پوست سر و تولید روغن در آن است. تولید بیش از حد روغن یکی از دلایل اصلی شوره سر است که سس مایونز به رفع آن کمک می‌کند.

علاوه بر این سس مایونز برای لطافت و نرمی پوست نیز استفاده می شود. شما می توانید با درست کردن یک ماسک طبیعی از سس مایونز و قرار دادن آن بر روی پوستتان، بعد از مدتی نرمی و لطافت را روی پوست خود احساس کنید. ماسک سس مایونز به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در زرده تخم‌مرغ و مواد رطوبت‌رسانی که در مایونز و عسل وجود دارد به آبرسانی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده صورت کمک می‌کند.

مضرات سس مایونز

سس مایونز دارای چربی های مضر فراوان مانند کلسترول است که برای بدن مضر هستند، مخصوصا اگر اینکه شما دارای کلسترول بالای خون باشید باید از مصرف آن خودداری کنید و یا از سس مایونز کم چرب به جای سس مایونز پرچرب استفاده کنید.

علاوه بر این سس مایونز یکی از مواد غذایی آلرژی زاست که ممکن است موجب درد معده و یا بوجود آمدن جوش های صورت شود. از جمله بیماری‌های دیگری که ممکن است در صورت استفاده مداوم از سس مایونز پرچرب بوجود آید می‌توان به بیماری‌هایی از جمله افزایش فشار خون، گرفتگی عروق قلب، افزایش شدید فشار خون، ایجاد سنگ های صفرا، چرب شدن کبد و بروز ناراحتی‌های کبدی اشاره کرد.

هدف اصلی صنایع غذایی درسا همیشه کیفیت، نوآوری و جلب رضایت مشتریان بوده است.سعی ما تولید با کیفیت، بسته بندی بسیار زیبا و ارایه محصولات به قیمت مناسب به مصرف کنندگان را دارد. امیدواریم که با سعی و تلاشمان توانسته باشیم رضایت مصرف کنندگان محترم را جلب کنیم. صنایع غذایی درسا در حال حاضر با یک شبکه گسترده نمایندگی، به تولید و توزیع محصولات غذایی مختلف در تمامی حوزه‌ای صنایع غذایی مانند برنج، حبوبات بسته بندی، سس کچاپ، رب گوجه فرنگی، سس تند، سس مایونز و دیگر مواد غذایی می‌پردازد.

صنایع غذایی درسا همیشه در تلاش بوده است تا فرهنگ غذایی سالم را در کنار طعم خوب گسترش دهد. ما بر این اعتقادیم که خوردن غذا می تواند بسیار بیشتر از رفع نیازهای روزانه باشد. تلاش ما بر این است تا در کنار چشیدن طعم غذا، لحظاتی خوش و پرانرژی را در کنار خانواده و دوستان تجربه کنید.

نظر شما