شناسهٔ خبر: 26896675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بانوان در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند

به گزارش ایرنا زهرا فراهانی روز دوشنبه در کارگروه زنان و خانواده ملایر اظهار داشت: امروز جامعه به ویژه نسل جوان و خانواده ها درگیر آسیب های اجتماعی همچون

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا زهرا فراهانی روز دوشنبه در کارگروه زنان و خانواده ملایر اظهار داشت: امروز جامعه به ویژه نسل جوان و خانواده ها درگیر آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق هستند که باید برای پیشگیری و مقابله به طور جدی ورود پیدا کنیم.
وی با اشاره به ابلاغ مصوبات 10 گانه وزارت کشور به ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: برنامه کمیته های این کارگروه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی باید طبق اولویت بندی در راستای این مصوبات باشد.
وی بیان کرد: هفت کمیته زیر مجموعه کارگروه زنان و خانواده در این شهرستان فعال است که نشست این کمیته ها باید به صورت هفتگی برگزار شود تا بتوانیم به نتایج مطلوب برسیم.
فراهانی با انتقاد از فعالیت کم این کمیته در سال گذشته گفت: کاهش آسیب های اجتماعی جز با همکاری، همراهی و عزم همگانی محقق نمی شود.
وی فعالیت اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی را مرکزی مناسب برای کمک به خانواده ها و افراد در معرض آسیب دانست و از بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی خواست: اطلاع رسانی از فعالیت این مرکز را یکی از وظایف مهمی خود بدانند.
مشاور فرماندار ویژه ملایر در امور بانوان گفت: طبق گزارش مرکز اورژانس اجتماعی سال گذشته از مجموع پرونده های طلاق توافقی، 15 درصد این پرونده ها به سازش رسیدند.
فراهانی بیان کرد: این در حالیست که اگر خانواده ها از فعالیت این مرکز مطلع باشند و زودتر برای دریافت مشاوره های مورد نیاز مراجعه کنند، تعداد بسیار بیشتری از پرونده های طلاق منجر به سازش می شود.
وی با اشاره به فعال شدن خط ثابت 123 در مرکز اورژانس اجتماعی ملایر، خطاب به بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی تاکید کرد: شما به عنوان سفیران آموزش همگانی موارد پیشگیری از آسیب های اجتماعی را برای جامعه هدف خود نشر دهید.

**خط 123 به کودکان آموزش داده شود
مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ملایر نیز خواستار اطلاع رسانی بانوان شاغل در دستگاه های اجرایی از خدمات این مرکز به جامعه هدف خود شد و افزود: تلفن سه رقمی 123 در ساعت های اداری آماده پاسخگویی به شهروندان است.
زهرا فلاح ادامه داد: خط 123 در اصل برای کودک آزاری است که باید به آنها آموزش داده شود و علاوه بر آن در سایر مشکلات اجتماعی نیز می تواند به شهروندان کمک کند.
وی با بیان اینکه نیازمند کمک و حمایت دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات اجتماعی هستیم بیان کرد: واحد سایر اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی در روزهای زوج در مناطق آسیب خیز شهر فعال است.
فلاح ادامه داد: حدود 12 نقطه آسیب خیز در سطح شهر ملایر شناسایی شده است که انتظار داریم همزمان با حضور واحد سایر اجتماعی در محله ها و نقاط حاشیه شهر، شهروندان بیشتر با کارشناسان و روانشناسان ما همکاری کنند.
وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های ما در مرکز اورژانس اجتماعی با مشارکت خود افراد است گفت: این مرکز در مواردی همچون مداخله در خانواده، مداخله در بحران، خط 123 و واحد سیار خدمات ارایه می دهد.
مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی ملایر اظهار داشت: در سه ماهه امسال موارد کودک آزاری و همسر آزاری نسبت به سایر موارد بیشتر بود که برای کاهش این آسیب جدی، نیازمند تعامل و همکاری بیشتر با دستگاه های اجرایی هستیم.
فلاح بیان کرد: برخی مراجعان ما زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و نیاز به کمک دارند که توسط سایر دستگاه های اجرایی قابل انجام است.

**خدمات مشاروه در سطح کلانتری های شهر رایگان است
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ملایر نیز با بیان اینکه خانواده ها اطلاعات لازم را در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ندارند افزود: نیروی انتظامی برای کاهش آسیب های اجتماعی واحدهای مشاوره را در سطح کلانتری های شهر فعال کرده است و خدمات به صورت رایگان ارایه می شود.
رضا دولت آبادی بیان کرد: با انجام مشاوره های رایگان در سطح کلانتری ها به مردم و کسانی که پرونده در دستگاه قضایی دارند، از 633 پرونده 539 فقره منجر به سازش شد.
وی نداشتن عزت نفس، ورود فضای مجازی به بنیان خانواده ها، نبود کانون حفظ اسرار در خانواده، مدیریت سنتی خانواده، عدم شناخت ویژگی های دوران رشد فرزندان، آماده نبودن فرزندان برای ازدواج و نداشتن تفریح های سالم و به موقع را از جمله موارد بروز آسیب های اجتماعی به ویژه در کانون خانواده برشمرد.
دولت آبادی گفت: در خانواده باید کانون بیان مطالب محرمانه مهیا و بسترهای یادگیری مهارت 'نه' گفتن در خانواده ها ایجاد شود.
وی با بیان اینکه آماده نبودن فرزندان برای ازدواج خود یک آسیب است و منجر به طلاق می شود یادآور شد: اکثر خانواده ها در حوزه روان درمانی ضعیف هستند و روش برخورد با یک فرد معتاد را نمی دانند.
7528/2087
انتهای پیام

نظر شما