شناسهٔ خبر: 26896620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در همدان برگزار می‌شود

R41405/P1486/S6,75/CT11

رییس جهاد دانشگاهی همدان گفت: گردهمایی معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ۳ و ۴ مرداد ماه در همدان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از همدان، اکبر اسدی  ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت دهه کرامت و 38سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: گرد‌همایی معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور در 3و 4مرداد با حضور دکتر طیبی،  معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و مدیرکل فرهنگی این مجموعه، مدیر عاملان خبرگزاری ایسنا و ایکنا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این گردهمایی به منظور تبادل نظر پیرامون فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، برنامه‌های فرهنگی نهاد در سال جدید و غیره برگزار می‌شود افزود: امیدوارم این نشست سبب ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها در جهاد دانشگاهی شود.

رییس جهاد دانشگاهی همدان از برگزاری اختتامیه 17پایان نامه سال دانشجویی کشوردر همدان خبر داد و عنوان کرد: برای نخستین بار با پیگیری استان همدان قرار است این برنامه در استان همدان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه پایان نامه‌های ارائه شده متعلق به دو مقطع ارشد و دکتری است افزود: بیشترین حضور افراد مربوط به حوزه علوم انسانی،  هنر و معماری، پزشکی، مهندسی، منابع طبیعی، علوم پایه و کشاورزی است.

اسدی ابراز کرد: در این جشنواره یک بخش ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی، معماری  وشهرسازی اسلامی، طراحی مد و لباس، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی، تجاری سازی و فناوری‌های نوین، مطالعات فرهنگی دانشگاهی، سیاست گذاری فرهنگی و فرهنگ و مدیریت جهادی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه  905 پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است گفت: 473 مورد از پایان‌نامه‌ها  به بخش علوم انسانی، 48 پایان‌نامه به بخش کشاورزی، 60 پایان‌نامه  متعلق به بخش پزشکی، 47 پایان‌نامه متعلق به بخش علوم پایه،69 پایان نامه متعلق به بخش هنری و معماری و 125 پایان نامه نیز به بخش ویژه اختصاص دارد.

 رییس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه در این برنامه از 12 نفر برگزیده اصلی و 28 نفر قابل تقدیر، تجلیل می‌شود ابراز کرد:  60 تن از اساتید مسئولیت داوری آثار را برعهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان نسبت ارسال مقاله به این جشنواره نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 100 در100 رشد داشته است عنوان کرد: در این مراسم مسابقه سه دقیقه پایان نامه دانشجویی نیز برگزار می‌شود تا در این بخش نیز ضمن احترام به زحمات دانشجویان، دغدغه‌های آنها بیان شود.

اسدی اظهار داشت: در این مراسم که چهارشنبه 9 صبح در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود، قرار است 4 دانشجو شامل دو دانشجو در مقطع ارشد و دو دانشجو در مقطع دکتری در این مسابقه شرکت کنند.

وی با تشریح اقدامات و برنامه‌های جهاد دانشگاهی همدان در سال گذشته نیز بیان کرد: برگزاری اردوی طریق جاوید ویژه دانشجویان منطقه غرب کشور و حضور 300 تن از آنهادر این برنامه، اجرای20 طرح نظرسنجی به صورت خویش فرمایی، ملی و دستگاهی، اجرای دو طرح مطالعاتی در حوزه ازدواج و طلاق، ارسال 7 هزار خبر، گزارش خبری و تصویری روی تلکس خبرگزاری ایسنا، ارسال 2600 خبر، گزارش تصویری و خبری روی تلکس خبرگزاری ایکنا،  برگزاری مسابقه ملی مناظره دانشجویی در بخش مقدماتی، برگزاری طرح دانشجو معلم قرآنی و آموزش 40 تن از دانشجویان علاقمند در این عرصه، ایجاد  بانک اطلاعات فعالان قرآنی استان همدان با اولویت بخش دانشگاهی و تشکیل شورای قرآنی دانشگاهیان از مهترین برنامه‌های ما در حوزه فرهنگی به شمار می‌آید.

رییس جهاد دانشگاهی همدان بیان کرد: سال گذشته 38 هزار نفر ساعت خدمات فرهنگی از سوی  جهاد دانشگاهی ارایه شده و از ظرفیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان به مقدار 4 هزار ساعت استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش پژوهشی نیز تعداد افراد ثبت نام کننده در بانک خون بند ناف رویان نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است گفت: تا امروز 2 هزار نفر از مردم همدان در این بانک عضو شده‌اند.

اسدی درباره مرکز تخصصی سفال و سرامیک این مجموعه نیز ابراز کرد: این مرکز با هدف ارتقا صنعت سفال استان در بعد کمی و کیفی راه اندازی شده است تا در نهایت با ارائه محصولی باکیفیت توانایی رقابت با دیگر محصولات خارجی را داشته باشد.

وی با اعلام اینکه از مسیولان استان می‌خواهم همانند لاله جین از این مرکز نیز حمایت کنند مطرح کرد: این مرکز با انجام کارهای پژوهشی می‌تواند صنعت سفال را در بخش کمی و کیفی ارتقا دهد.

رییس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه سال گذشته 50 نوع محصول سفالی در این مرکز تولید شده است اظهار داشت: در حال حاضر 100 تن از افراد علاقمند در این مرکز آموزش دیده و 40 نفر نیز به صورت مستقیم وارد عرصه اشتغال شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این مرکز علاوه بر خدمات ذکر شده سه دوره آموزشی لعاب برجسته بر روی سفال برگزار شده و محصول لعاب فسفر اسانس شب تاب نیز تولید شده است.

اسدی درباره خدمات ارائه شده در مراکز طب کار نیز عنوان کرد: دراین مرکز نیز که وظیفه  صدور کارت سلامت شغلی برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده ای ، کارمندان صنعت و غیره را برعهده دارد سال گذشته 15 هزار و 500 نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

 وی درباره آزمایشگاه تشخیص طبی این مرکز نیز عنوان کرد: در سال گذشته 25 هزار نفر از مردم همدان از خدمات تخصصی این آزمایشگاه استفاده کردند.

رییس جهاد دانشگاهی همدان درباره فعالیت‌های بخش آموزشی این مرکز نیز بیان کرد: راه‌اندازی مرکز مهارت‌های پیش از ازدواج و مراجعه 18 هزار نفر به این مرکز، راه‌اندازی مرکز تخصصی مشاوره خانواده یا قبل طلاق در همدان و ملایر، بررسی 355 پرونده طلاق توسط مرکز تخصصی مشاوره خانواده، اجرای طرح "بی زباله" با شعار "از خودمان شروع کنیم" در 36 مدرسه،  برگزاری مسابقه پژوهشی در حوزه طرح "بی زباله" برای معلمان، اجرای مشاور استانی طرح" نجات آب" ویژه دانش آموزان به منظور فرهنگ سازی در استفاده بهینه و درست از آب و شرکت 64 هزار دانش‌آموز در این طرح و برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی در بخش مختلف از خدمات ارائه شده معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در سال گذشته است.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 44 هزار نفر از آموزش‌های عمومی و تخصصی حوزه معاونت آموزش جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند گفت: در بخش دانشگاهی نیز 600 دانشجو در مقطع کاردان، کارشناسی و کارشناسی ارشد در مرکز آموزش عالی و 750 دانشجو نیز با 18 کد رشته در مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی همدان تحصیل می‌کنند.

 اسدی با تاکید براینکه در تلاش هستیم تا فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در  سراسر استان گسترش دهیم افزود:  در تعاملات و رایزنی‌های انجام شده توانستیم مرکزی را در ملایر راه اندازی کرده و برای 5 نفر شغل ایجاد کنیم، روندی که امیدواریم در دیگر شهرستان‌های استان نیز محقق شود.

وی درباره پروژه‌های عمرانی این مرکز نیز اظهار داشت: ما توانستیم از سال 94 تا 96 یک فضای ساختمانی با زیربنای 10 هزار و 500 متر مربعی را در سه فاز تعریف کرده و دو فاز آن را به اندازه 90 درصد پیش ببریم.

رییس جهاد دانشگاهی همدان با تاکید براینکه این مجموعه بدون دریافت ریالی از اعتبارات دولتی  ساخته شده است ابراز کرد:  ما برای ساخت 6500 متر مربع از این فضا،6 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم که تماما از محل درآمدهای مرکز جهاددانشگاهی استان تامین شده است.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما