شناسهٔ خبر: 26896129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلوگیری از سوختگیری خودروهای گازسوز بدون استاندارد

خبرگزاری صداوسیما

از سوخت گیری خوردروهای دوگانه سوز در کهگیلویه وبویراحمد که استاندارد سازی نشده باشند، جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه تخصصیجلوگیری از سوختگیری خودروهای گاز سوز بدون استاندارد استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا گفت: سیلندر گاز سی ان جی برخی از خودروهای دوگانه سوز فرسوده و غیره استاندارد است به همین خاطر باید نسبت به استاندارد سازی آن اقدام کرده و در غیره اینصورت از سوخت گیری آنها در جایگاه های سی ان جی جلوگیری می شود .
فیلی به استاندارد سازی آسانسور های ساختمان ها هم اشاره کرد وافزود: ساختمان هایی که دارای سه طبقه به بالا هستند برای دریافت پایان کار موظفند که آسانسور استاندارد نصب کنند و شهرداری ها موظفند ساختمان هایی که اقدام به نصب آسانسور و یا در نصب آنها استاندارد را رعایت نکرده باشند پروانه پایان کار آنها را باطل کند.
مدیر عامل شرکت هیدروا استاتیک استان هم در این جلسه گفت: در این شرکت مخازن سیلندر گاز خودروهای دوگانه سوز اعم از شرکتی و دستی بصورت بازدید چشمی در شش مرحله تست و استاندارد سازی می شود.
آقای افشون،فرورفتگی
،زدگی،تورفتگی،پوسیدگی،کاهش وزن و خردگی را از جمله عوامل غیره استاندارد مخازن سوخت خوروهای دوگانه سوز اعلام کرد و افزود: از 3 هزار 850 سیلندر گاز خودروهای دوگانه سوز تست شده در این شرکت 270 مخزن غیره استاندارد تشخیص و از چرخه سوخت گیری خارج شد.
وی با بیان اینکه صاحبان خوروهای دوگانه سوز که معاینه فنی ندارند برای سوخت گیری موظفند به این شرکت مراجعه و نسبت به تست و استاندارد سازی سیلندر خود اقدام کنند گفت : سیلندرهای گاز خودروهایی که در این شرکت که پس از طی مراحل شش گانه تست استاندارد سازی می شود برای آنها گواهی صحت سه ساله صادر شده و در این مدت نیز از بیمه برخودار می شوند.

مدیر کل استاندارد هم در این جلسه گفت:۳۰ درصد از وسایل بازی موجود در پارک‌های عمومی و پارک‌های واگذاری شده به بخش خصوصی در سطح استان استاندارد هستند.
متقیان افزود:شهرداری‌ها موظفند هم در پارک‌های عمومی خود وسایل بازی موجود را استاندار سازی کرده و هم بخش خصوصی را وادار کرده که قبل از بهره برداری نسبت به استاندارد سازی وسایل بازی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد ازآسانسور‌های ساختمان‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی استاندارد ندارند گفت:در این نشست مصوب شد اداراتی که نسبت استاندارد سازی اقدام نکنند آسانسور آن‌ها پلمپ می‌شود.
متقیان نظارت شهرداری‌ها بر نصب و استاندارد سازی آسانسور در ساختمان‌های شخصی بیش از سه طبقه را ضروری دانست و گفت:شهرداری‌هایی که برای چنین ساختمان‌هایی که آسانسور نداشته و یا آسانسوران‌ها استاندارد نباشد گواهی پایان کار صادر کند اخطار کتبی دریافت خواهند کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2430543" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2184387/2430543?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما