شناسهٔ خبر: 26895749 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

در بازدید از اردوی تیم ملی دوچرخه سواری

دکتر سلطانی فر: پیست دوچرخه سواری کرمان در هفته دولت افتتاح خواهد شد/ کسب مدال دوچرخه سواری در المپیک 2024 دور از ذهن نیست

وزیر ورزش و جوانان امروز در بازدید اردوی تیم ملی دوچرخه سواری تاکید کرد: با توجه به اشتیاقی که در بین جوانان این رشته داریم کسب افتخارات جدید با برنامه ریزی های مناسب دور از دسترس نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر به همراه دکتر رضا صالحی امیری ظهر امروز از اردوی تیم ملی دوچرخه سواری ایران اعزامی به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بازدید کرد.
وزیر ورزش و جوانان بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: ما هفته ای سه الی چهار روز به همراه رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم های ملی مختلف اعزامی به بازی های آسیایی بازدید داریم . یکی از رشته هایی که با توجه به استعدادها و امکاناتش بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب آن می توان تحلیل ویژه داشت دوچرخه سواری است.
دکتر سلطانی فر با اشاره به تعداد مدال های زیاد دوچرخه سواری در المپیک و بازی های آسیایی ادامه داد: ما در سال های دور، افتخارات زیادی در دوچرخه سواری داشتیم و با توجه به اشتیاقی که در بین جوانان این رشته داریم کسب افتخارات جدید با برنامه ریزی های مناسب دور از دسترس نیست.
وی افزود: به لحاظ سخت افزاری چهار پیست دوچرخه سواری استاندارد و فعال در سراسر کشور داریم که در تهران، تبریز، مشهد و اهواز قرار دارند. همچنین سه پیست در حال احداث داریم که پیست کرمان ظرف یک ماه آینده در هفته دولت افتتاح خواهد شد. در تلاشیم پیست بعدی در رشت را تا پایان سال و پیست سرپوشیده چوبی در ساری را تا حدود یک سال و نیم دیگر به بهره برداری برسانیم.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: با افتتاح این پیست ها به لحاظ سخت افزاری به وضعیت مطلوب می رسیم و باید مقداری روی تامین تجهیزات متمرکز شویم. خوشبختانه فدراسیون اخیرا 300 دستگاه دوچرخه را تهیه و توزیع کرده است و با توجه به گران بودن تجهیزات تلاش ما بر این است که در زمینه تامین تجهیزات هم گام های اساسی برداریم و با نگاه بلند مدت روی رده های سنی پایین کار کنیم. در جاده و کوهستان وضعیتمان خوب است.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتیجه‌ دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت‌: دوچرخه‌سواری چهار سال پیش سه مدال طلا، نقره و برنز گرفت. امسال مسئولان فدراسیون قول دادند که پنج مدال بگیرند و رنگ آنها را هم کمی خوش رنگ‌تر کنند. فدراسیون دوچرخه سواری هماهنگی خوبی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارد و امیدوارم که در همه رشته ‌ها به خصوص دوچرخه‌سواری بتوانیم نتیجه‌ مطلوبی در جاکارتا بگیریم .
دکتر سلطانی فر در مورد ترخیص تجهیزات دوچرخه‌سواری که در گمرک آماده است گفت‌: در تلاش هستیم هر چه‌ زودتر ظرف چند روز آینده این ترخیص انجام شود. ما در تامین نیازهای ملی‌پوشان دوچرخه سواری نگاه بسیار گسترده تری داریم و البته در حال حاضر شرایط ارزی مقداری مانع است. با این حال و با وجود این محدودیت تلاش کردیم تا مشکل حادی در روند آماده سازی ملی پوشان به وجود نیاید.
وزیر ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: ما در تحلیل‌هایی که در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک داشتیم و بر اساس رصد و بررسی های دقیق، فکر می کنیم اینکه دوچرخه سواری در المپیک 2024 روی سکو برود و مدال بگیرد دور از ذهن نیست. باید از تمامی تجهیزات و امکاناتی که فراهم شده است در این راه استفاده کنیم .

نظر شما