شناسهٔ خبر: 26895353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسینی در گفتگو با دانشجو:

ظرفیت‌های خوبی در بسیج دانشجویی برای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی وجود دارد

دبیر هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشجویی کرمانشاه گفت: ظرفیت‌های خوبی در بسیج دانشجویی برای مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی وجود دارد. با توجه به اینکه فضای مجازی قتلگاه جوانان است، توجه بیشتر مسئولین را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

الهام حسینی، دبیر هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشجویی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: نخستین نشست هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمانشاه با حضور مسئولین فضای مجازی در دانشگاه‌ها در سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه برگزار شد.

حسینی با بیان اینکه فضای مجازی  بسیج دانشجویی به عنوان یکی از  رسانه‌های  کشور نقش دفاعی در برابر جنگ نرم دشمن  دارد، گفت: از چهار ماه  پیش شورای مشورتی هسته‌های رسانه‌ای در دانشگاه‌ها در مرکز بسیج دانشجویی برگزار شد.

دبیر هسته‌های انجمن رسانه‌ای بسیج دانشجویی کرمانشاه در ادامه افزود: پس از آن هسته‌های رسانه‌ای در سراسر دانشگاه‌ها شکل گرفت که این هسته رسانه‌ای در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه، اقتصاد، معارف اسلامی و زن و خانواده زیر نظر آن فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای فعال هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشجویی ۴۵ هسته و ۱۸۰ نفر که  شامل  تخصص‌های وبلاگ و وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، تلفن همراه است.

حسینی تقویت منافع ملی در فضای مجازی، آینده پژوهی، مدیریت پیام، استفاده از ابزار‌های رسانه، تولید محتوا در حوزه‌های گوناگون، سازماندهی و کادرسازی هسته‌های رسانه‌ای را از اهداف تشکیل این هسته‌ها بیان کرد.

دبیر هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشگاه‌های کرمانشاه افزود: با تشکیل هسته‌های رسانه‌ای در مقابله با تهدیدات دشمن علیه انقلاب، فصل جدیدی برای بسیج دانشجویی باز شده است و همه فعالیت‌ها در حوزه فضای مجازی به صورت منسجم، دقیق و هوشمند اجرا خواهد شد.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های عمومی بسیج در زمینه تولیدات خبری، قرارگاه راهبردی و فرمانبری هسته‌ها نیز فعالیت می‌کنیم  تا در مقابل جنگ نرم دشمنان اسلام علاوه بر مقابله، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را نیز به جهانیان ارائه کنیم.

حسینی  با اشاره به تشکیل هسته رسانه‌ای  تخصصی در حوزه فضای مجازی گفت: با وجود نیرو‌های متخصص و بستر‌های فراوان، ظرفیت‌های خوبی در بسیج دانشجویی برای مقابله با جنگ نرم و تهدیدات دشمن در فضای مجازی وجود دارد. ما برای آموزش این متخصصین نیاز به بودجه داریم، و همچنین با توجه به اینکه فضای مجازی قتلگاه جوانان است توجه بیشتر مسئولین را می‌طلبد.

دبیر هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشگاه‌های کرمانشاه افزود: بی تردید فضای مجازی، بستر مهمی است که دشمنان سعی می‌کنند از این طریق تحقیر‌های خود را جبران کنند.

وی گفت: دشمنان این عرصه را برای جولان دادن علیه انقلاب اسلامی ایران مهیا می‌بینند و ما نیز این عرصه را بر آنان همچون عرصه‌های دیگر تنگ خواهیم کرد.

حسینی شناسایی و بررسی فعالیت‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران، تعیین سیاست‌ها و خط مشی‌های لازم برای مواجهه با تهدیدات نرم، ایجاد فرآیند ورود به فضای مجازی، نشر فرهنگ توحیدی و آرمانی انقلاب اسلامی ایران و ارائه اسلام ناب محمدی و ارائه پیام انقلاب به جهانیان را از اهداف گردان‌های سایبری مرکز بسیج رسانه ملی اعلام کرد و گفت: به آینده این فعالیت‌ها امیدوار هستیم.

دبیر هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشگاه‌های کرمانشاه اضافه کرد: صف طویلی از دشمن در حوزه جنگ نرم در برابر رسانه  انقلابی قرار گرفته است. با وجود صف آرایی دشمن؛ حضور آگاهانه، هوشمندانه و توکل بر خدا در جبهه جنگ نرم، می‌تواند پشت دشمن را به خاک بمالد.

وی گفت: فضای مجازی بسیج دانشجویی به عنوان یکی از رسانه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در مصافی نابرابر در عرصه جنگ نرم قرار دارد، بنابراین برگزاری نشست‌هایی مانند هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان و آموزش این هسته‌ها برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برکت است.

حسینی افزود: حرکت بسیج دانشجویی در تشکیل هسته‌های رسانه‌ای حرکتی به جا در زمانه جنگ تمام عیار و اقدامی است که باید سربازان فضای مجازی پای کار در آن با انگیزه و با دانش باشند.

دبیر هسته‌های رسانه‌ای بسیج دانشگاه‌های کرمانشاه  با اشاره به شکل گیری بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از کشور‌های دنیا درخواست شناسایی و استفاده از الگوی بسیج را دارند؛ بنابراین باید این الگو را به عنوان الگوی نظام به سراسر دنیا صادر کنیم.

وی افزود: در جنگ نرم یکی از نقاط اتکای ما باید بسیج باشد و بسیج باید در این عرصه میدان داری کند؛ زیرا بسیج متعلق به عرصه‌های سخت و پیچیده است و جنگ نرم نیز یکی از این عرصه‌های پیچیده و چند لایه است که حضور بسیج می‌تواند نقش مؤثری را در برخورد و مقابله صحیح و جانانه با دشمن ایفا کند.

حسینی تغییر در رفتار، باور‌ها، افکار و تغییر در ساختار‌ها را از اهداف جنگ نرم دشمن بیان کرد و گفت: برای رسیدن به این اهداف، دشمن از همه ابزار‌ها استفاده می‌کند و فضای سایبری را نیز به عنوان یک محیط پیچیده در این رویارویی به وجود آورده است.

این مسئول با بیان اینکه با پیشرفت سریع در فناوری مواجهیم و فضای مجازی نیز یکی از میدان‌های این قدرت نمایی است، گفت: باید عرصه‌های عملیاتی فضای مجازی را بشناسیم و شبیه عرصه عملیات سخت آن را تجزیه و تحلیل کنیم و برخورد لازم را با آن داشته باشیم.

وی گفت: در هر جنگی مانند جنگ نرم نیاز به این داریم تا بدانیم دشمن چه راهبردی دارد، چگونه می‌اندیشد و از چه طریقی ورود می‌کند تا با هماهنگی، لایه‌های پدافندی را بچینیم و حرکت‌های آفندی نیز داشته باشیم.

نظر شما