شناسهٔ خبر: 26895168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری؛

سلطانی‌فر: دوچرخه‌سواری در 50 سال گذشته افتخارات خوبی را کسب کرده است/ تلاش می‌کنیم پیست رشت را تا پایان سال تحویل دهیم/ تجهیزات دوچرخه‌سواری خیلی زود از گمرک ترخیص خواهند شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در تحلیل‌هایی که در جلسه ستاد عالی بازی‌ها داریم، فکر اینکه در المپیک 2020 دوچرخه‌سواری روی سکو برود و مدال بگیرد دور از ذهن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان امروز به همراه دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک و خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری از تمرینات تیم ملی دوچرخه‌سواری برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا بازدید کرد.

سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌ ‌ملی دوچرخه‌سواری اظهار داشت: دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌هایی است که بر روی آن تحلیل ویژه‌ای داریم و با توجه به وضعیت موجود جزو رشته‌هایی است که دارای وضعیت مطلوب نام برده می‌شود هم در پیست و هم در جاده و کوهستان.

 او ادامه‌ داد: در طول  50 سال گذشته  افتخارات خوبی را کسب کرده‌ایم و با توجه به این مساله باید منسجم‌تر، منظم‌تر و با برنامه‌ریزی بلند مدت تر جلو برویم و کسب افتخارات قاره‌ای ، جهانی و آسیایی دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به وضعیت سخت افزاری دوچرخه‌سواری نیز، خاطر نشان کرد: ما چهار پیست فعال داریم. سه پیست نیز در حال‌ احداث داریم که پیست کرمان هم در هفته‌ دولت افتتاح می‌شود. تلاش می‌کنیم پیست رشت را تا پایان سال تحویل دهیم و پیست سر پوشیده ساری هم تا یک سال و نیم آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد. وضعیت به لحاظ سخت افزاری مطلوب خواهد شد، اما باید در بخش تجهیزات بیشتر کار کنیم. خوشبختانه مقداری را فدراسیون تهیه کرده است. البته چون گران است تلاش بر این است که تجهیزات لازم را برایشان فراهم کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه‌ خاطر نشان کرد: ما باید قدم‌های خوبی را برداریم به ویژه‌ در رده‌های سنی پایین‌تر در حال‌ حاضر وضعیت جاده و کوهستان برای بازی‌های آسیایی خوب است.

وی با اشاره به نتیجه‌ دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت‌: دوچرخه‌سواری چهار سال پیش سه مدال طلا، نقره و برنز گرفت. مسئولان فدراسیون قول دادند که امسال پنج مدال بگیرند و رنگ آنها را خوش رنگ‌تر کنند. فدراسیون هماهنگی خوبی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارد و امیدوارم که در همه رشته ‌ها به خصوص دوچرخه‌سواری بتوانیم نتیجه‌ بگیریم.

سلطانی فر در مورد ترخیص تجهیزات دوچرخه‌سواری که در گمرک مانده است، گفت‌: هر چه‌ زودتر آنها ترخیص خواهند شد. ما در تامین نیازهای ملی‌پوشان تلاش می‌کنیم. البته شرایط ارزی مقداری مانع است. با این حال و با وجود این محدودیت تلاش کردیم تا مشکل حادی به  وجود نیاید.  ما در تحلیل‌هایی که در جلسه ستاد عالی بازی‌ها داریم، فکر  اینکه در  المپیک 2020 دوچرخه‌سواری روی سکو برود  و مدال بگیرد دور از ذهن نیست. باید بجنبیم و از تجهیزات و امکاناتی که فراهم شده است و فراهم می‌شود استفاده کنیم.

نظر شما