شناسهٔ خبر: 26894862 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی تعزیرات در گفت و گو با ایرنا:

هیچ پرونده ای درباره احتکار تلفن همراه به تعزیرات نرسیده است

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هیچ پرونده ای درباره احتکار گوشی تلفن همراه به تعزیرات نرسیده است و از هفته قبل تاکنون فقط 3 فقره پرونده گرانفروشی موبایل به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

صاحب‌خبر -

یاسر رایگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده های مربوط به شرکت های وارد کننده گوشی تلفن همراه که ارز دولتی دریافت کرده اند، این مطلب را عنوان کرد و افزود: تعزیرات در تلاش است تا در سریعترین زمان ممکن به این پرونده ها رسیدگی کند.
وی تصریح کرد: پرونده هایی که تا این لحظه به تعزیرات رسیده در مورد گرانفروشی است و درباره احتکار گوشی تلفن همراه پرونده ای از سوی نهادهای نظارتی به تعزیرات ارجاع نشده است.
به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر، رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی روز جمعه 22 تیر به برخی منابع خبری اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود بیش از 200 هزار دستگاه تلفن همراه که با ارز دولتی خریداری‌ شده تاکنون به بازار عرضه نشده و به ‌نوعی احتکار شده است.
رایگانی چهارشنبه هفته گذشته نیز در حاشیه بازرسی و گشت مشترک تعزیرات از فروشگاه های لوازم خانگی در محدوده سه راه امین حضور تهران در جمع خبرنگاران گفت که هیچ پرونده‌ای در مورد واردکنندگان موبایل به تعزیرات ارجاع نشده است.
وی افزود: از 40 شرکت فعال در این عرصه، هشت شرکت یا ارز نگرفتند یا کالا وارد کشور نکردند یا اینکه ترخیص شده و در مرحله گمرک هستند و عملا این هشت شرکت تخلفی نداشتند.
رایگانی ادامه داد: درباره 15 شرکت دیگر نیز منتظر استعلام ارزیابی و تعیین قیمت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم و تا این لحظه هیچ پرونده‌ای به تعزیرات ارجاع نشده است.
سخنگوی تعزیرات اظهار داشت: پرونده 10 شرکت برای مطرح شدن در کمیته بازبینی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اختیار این سازمان قرار دارد که هنوز به تعزیرات ارجاع نشده است.
وی اضافه کرد: بقیه پرونده‌ها در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قرار دارد که برای اعلام نظر کارشناسی شرکت‌های واردکننده برای ارائه مدرک از این سازمان مهلت ارسال مدرک گرفته اند. از این مرجع پرونده‌ای به سازمان تعزیرات ارجاع نشده است.
اجتمام*3229* 3063

نظر شما