شناسهٔ خبر: 26894437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهلت ۲۰ روزه برای تعطیلی مغازه‌های تصفیه آب بندرعباس+ فیلم

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندری هرمزگان گفت: مغازه‌های تصفیه آب در سطح شهر بندرعباس به علت فعالیت غیراستاندارد و نداشتن مجوز تعطیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خلیج فارس، مسعود پاکزاد در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: تاکنون ۲۵ مغازه غیرمجاز تصفیه و فروش آب شناسایی شده اند که از امروز به این واحد‌ها اخطار کتبی داده می‌شود و از روز دوازدهم تا پایان مرداد ماه همه این واحد‌ها تعطیل می‌شوند.
وی گفت: اداره کل صنعت معدن و تجارت، استاندارد، آب و فاضلاب، اصناف و اداره بهداشت به علت رعایت نکردن مسائل بهداشتی و استاندارد‌ها و نداشتن مجوز فعالیت، مخالف فعالیت این واحد‌ها هستند.
پاکزاد گفت: فعالیت این واحد‌های غیر مجاز تصفیه آب، موجب کاهش فعالیت شرکت‌های مجاز و استاندارد تولید و بسته بندی آب در استان شده و از دست رفتن ده‌ها فرصت شغلی در این صنعت شده است.
وی افزود: واحد‌های غیر مجاز تصفیه آب می‌توانند با گرفتن مجوز‌های لازم، اقدام به فروش و عرضه آب‌های استاندارد و سالم تولید شده در کارخانه‌ها کنند، نه اینکه خودشان آب را تصفیه کنند، زیرا تصفیه آب نیازمند داشتن آزمایشگاه و کارشناس فنی است.
مدیر سلامت محیط کار مرکز بهداشت استان نیز در این نشست گفت: در نمونه گیری از این واحد‌های تصفیه آب، مواردی از آلودگی میکروبی مشاهده شده است.
ماشالله مریدی افزود: کیفیت آب‌هایی که در این مغازه‌ها عرضه می‌شود از لحاظ شیمیایی نیز مورد تایید نیست و آب بدون مواد معدنی و املاح ضروری مورد نیاز بدن عرضه می‌شود که در بلند مدت می‌تواند به سلامت جامعه ضربه بزند.
مدیرکل آب و فاضلاب شهری هرمزگان نیز در این نشست گفت: آب شهر بندرعباس کاملا بهداشتی و سالم بوده و هیچ مشکلی برای مصرف ندارد.
امین قصمی افزود: کیفیت آب شهر بندرعباس در مراحل مختلف عرضه و توزیع پیوسته کنترل و آزمایش می‌شود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2430427" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2184325/2430427?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما