شناسهٔ خبر: 26893920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

دادستان مرکز مازندران خبر داد؛

تغییر رویکرد زمین‌خواران از تغییر کاربری به تصرف اراضی/از ۲۲ شناگاه تنها ۲ جایگاه مناسب است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران بر لزوم برخورد قاطع دادستان‌ها با متخلفان در عرصه منابع طبیعی و محیط زیست تأکید و کرد و گفت: رویکرد زمین‌خواران نسبت به گذشته تغییر کرده است و امروز از شکل تغییر کاربری زراعی به مسکونی به سمت سوءاستفاده ازظرفیت‌های قانونی موجود در تصرف اراضی ملی و دولتی تغییر شکل یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیدیونس حسینی‌عالمی صبح امروز در نشست روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها به برخورد جدی آنان با اراذل و اوباش و بر هم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی در استان تأکید و اظهار کرد: دادستان‌ها باید با جدیت و برنامه‌ریزی مناسب از ضابطین قضایی بخواهند تا بر خورد جدی و مناسب با بر هم زنندگان امنیت اجتماعی مردم داشته باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و افزود: باید دادستان‌های سراسر استان در این موارد اقدام قاطع موثری داشته باشند، به‌طوری که ازسوی رییس کل دادگستری استان و دادستانی، بازدیدهای میدانی به صورت نامحسوس و محسوس صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران خاطرنشان کرد: رویکرد زمین‌خواران نسبت به گذشته تغییر کرده است و امروز از شکل تغییر کاربری زراعی به مسکونی به سمت سوءاستفاده ازظرفیت‌های قانونی موجود در تصرف اراضی ملی و دولتی تغییر شکل یافته است.

حسینی عالمی در خصوص شناگاه‌های استان بیان کرد: طبق آمار اخذ شده از سوی محیط زیست در خصوص شناگاه‌های استان و نیز بررسی‌ها و اقدامات انجام گرفته در این خصوص، از ۲۲ شناگاه استان فقط تنها دو جایگاه، مناسب شناخته شده است که این مهم نیازمند بررسی و پیگیری مسئولان استانی است و دستگاه قضایی نیز پیگیر این موضوع است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در پایان به بحث محیط زیست و رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: عملکرد محیط زیست در استان مطلوب نیست، به طوری که اکثر فاضلاب‌های شهری و خانگی و کشتارگاه‌ها به رودخانه‌ها منتهی می‌شود و برای حل این موارد باید محیط زیست با جدیت بیشتری ورود پیدا کرده و درنگهداری و حفظ محیط زیست کوشا باشد و این امر تلاش دیگر دستگاه و مسئولان استانی را در حمایت از این نهاد را می‌طلبد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما