شناسهٔ خبر: 26893613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وضعیت حجاب در کشور نگران کننده است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه متاسفانه در مسئله حجاب و عفاف سیر قهقرایی را طی کرده و بی‌حجابی در خانواده‌های مذهبی و متدین نیز رسوخ کرده است گفت: وضعیت حجاب در کشور نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (۱ مرداد) در دومین دوره کارآموزان قضایی استان در سالن شهید بهشتی دادگستری استان با بیان اینکه قضاوت حکم کردن میان مردم برای رفع مخاصمات بر اساس قوانین و شرع است اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام حکومت‌ها همیشه دست خلفای اموی و عباسی بود و همه نحله‌های درون جامعه اسلامی هم بر اساس همین حاکمیت ناعادلانه شکل گرفت.

 

وی، داعش و وهابیت را  ریشه کج این حکومت‌ها دانست و گفت: تاریح شیعه هیجگاه به خود ندیده است تا آرمان‌های الهی و اسلام ناب را به منصه عمل برساند جز در مواردی خاص.


فلاحتی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی که موجب ترویج فرهنگ اسلامی و آموزه‌های قرآنی در جهان شد بیان کرد: در سایه انقلاب اسلامی، خون شهیدان و تلاش‌های روحانیت و در رأس آن امام راحل امروز عرصه قضا در همه ساحات زندگی مردم حضور دارد که از آن جهت که نتوانستیم مسئله اشاعه فرهنگ دین در جامعه اسلامی را به شکل مطلوب نهادینه کنیم، تهدید و از آن جهت که مردم جامعه اسلامی دستگاه قضا را مأمن و ملجاء خود می‌دانند، یک فرصت است.

 

وی با بیان اینکه دستگاه قضا بیش از همه نیازمند روانشناسی اسلامی است تصریح کرد: هیچ کاری به اندازه کار قضا سخت نیست زیرا با اعراض و نفوس مردم سرو کار داشته و شهود اربعه را طلب می‌کند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بزرگترین منت را برما نهاد به مانند نعمت بعثت برای بشریت، ادامه داد: ما در نظامی وارث خون شهدائیم که اجازه ورود به عرصه‌ایی را داد که تاریخ در هزار و اندی سال پیش نداد.

 

وی عرصه قضا را عرصه‌ایی بسیار ریز و جدی دانست و افزود: در بدنه دستگاه قضا فرهنگ، پاسداری از فرهنگ و ارائه فرهنگ مطلوب وجود دارد و اشاعه فرهنگ الهی میان مردم را عهده دار است.

 

فلاحتی خطاب به کارآموزان با بیان اینکه از امروز محدودیت‌هایی داشته و باید مراقب رفتار، کردار و گفتار خود باشید افزود: باید شناخت خوبی از جایگاه خود داشته و فرهنگ دینی را اشاعه دهید.

 

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: متاسفانه در مسئله حجاب و عفاف سیر قهقرایی را طی کرده و این بی‌حجابی در خانواده‌های مذهبی و متدین نیز رسوخ کرده است.

 

فلاحتی با بیان اینکه دشمن درصدد القاء اندیشه‌های لیبراستی خود به جامعه است اذعان کرد: دشمن تلاش دارد تا حجاب را یک حق معرفی کند درحالیکه حجاب تکلیف است.

 

وی با اشاره به بی‌توجهی مسئولان ارشد کشوری به حجاب و عفاف اذعان کرد: این خلاء موجب مهندسی دشمن در این زمینه شد و توانست از عدم ارائه الگوی اسلامی بهره برده و الگوهای خود را به جامعه تزریق کند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان از کارآموزان خواست تا پیش از حکم به اشاعه فرهنگ دینی بپردازند و خاطرنشان کرد: همه ما نیازمند مباحث الهی بوده و بیش از هر چیزی مسئول تزکیه نفس خود هستیم.

 

گفتنی است، دومین دوره کارآموزان قضایی استان گیلان امروز در سالن شهید بهشتی دادگستری آغاز شد.

نظر شما