شناسهٔ خبر: 26893598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آب آشامیدنی هرسین سالم است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: آب آشامیدنی هرسین تمام معیارهای یک آب سالم و بهداشتی را دارد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا ایمانی رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  گفت : یکی از وظایف وزارت بهداشت نظارت و کنترل آب آشامیدنی و مطابقت آن با استانداردها است و مرکز بهداشت شهرستان هرسین نیز در این راستا نظارت و کنترل آب شهرستان را وظیفه ذاتی خود می داند .

وی افزود: اکثر آب های زیرزمینی به طور طبیعی خالص هستند و لایه های مختلف زمین همانند صافی باعث خودپالایی این آب ها می شوند. لذا این آب ها نسبت به آب های سطحی منابع مطمئن تری هستند که خوشبختانه آب شهر هرسین از این دسته می باشد.

ایمانی افزود: یکی از معیارهای سلامت آب از دیدگاه وزارت بهداشت وجود کلر باقی مانده در آب آشامیدنی در نقطه مصرف است که کارشناسان این مرکز هر روز بر اساس استانداردها و متناسب با جمعیت در حداقل 5 نقطه آن را سنجش می کنند به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 915 مورد کلرسنجی از آب شهر هرسین انجام شده و در 99 درصد موارد میزان آن مطابق با استانداردها بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای این نظارت ها از ابتدای سال جاری تا کنون 62 نمونه میکروبی از نقاط مختلف شهر هرسین و در فواصل زمانی مشخص گرفته شده که بر اساس کشت های میکروبی انجام شده از این نمونه ها در آزمایشگاه آب مرکز بهداشت میزان اشرشیاکلی و کلیفرم های گرماپای که شاخص آلودگی میکروبی آب است منفی بوده است . ناگفته نماند در سال های گذشته هم هیچ گاه نمونه میکروبی آب هرسین مثبت نشده است و همیشه مطابق با استانداردها بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین تصریح کرد: با توجه به اینکه این مرکز فاقد آزمایشگاه شیمیایی آب است نمونه آب جهت آزمایشات شیمیایی به صورت 6 ماهه جهت آنالیز به آزمایشگاه مرکز بهداشت استان ارسال می گردد و بر اساس آخرین نمونه که اردیبهشت ماه امسال از آب سراب هرسین گرفته شدمیزان مواد شیمیایی مانند سولفات – کل جامدات محلول - سختی کل – نیترات – نیتریت – روی – مس – باریوم – کروم – نیکل و ... مطابق با استاندارد 1053 سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بوده است.

ایمانی یادآور شد: خوشبختانه در بهار امسال با وجود بارش های فراوان باران و بالا رفتن کدورت آب سراب ، به علت وجود صافی ها و سیستم تصفیه اضطراری ، کدورت آب در شبکه توزیع هیچ وقت از 5NTU که مقدار مجاز آن است بیشتر نشد و در حال حاضر نیز در کلیه نقاط شهر کمتر از مقدار مطلوب آن بر اساس استاندارد یعنی 1NTU می باشد.

انتهای پیام/د

وظایف وزارت بهداشت نظارت و کنترل آب آشامیدنی مطابقت با استانداردها است

 

برچسب‌ها:

نظر شما