شناسهٔ خبر: 26893362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ثروتی در گفت و گو با افکارنیوز:

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بیانگر حرکت سیاسی نمایندگان مجلس است

ثروتی گفت: انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای تحقیق و تفحص از شهرداری موضوع ده هزار حقوق نجومی بگیر را دنبال کنند که حق ملت را تصاحب کردند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی- موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اهمیت اولویت بندی در موضوع تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص ازموضوعات مهمی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از حیث بعد نظارتی - مسوولیتی خود همواره نگاه جدی به آن داشته باشند، لذا نمایندگان می توانند درخصوص هر موضوعی از هر نهادی تحقیق و تفحص کنند. آنچه که باید در خصوص موضوع تحقیق و تفحص مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد توجه به اولویت هاست. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن اولویت های جامعه از جمله مباحث اقتصادی, مبارزه با  توطئه های امریکا و تحریم های بین المللی  ضرورت های روز جامعه را بیان کرده و نمایندگان مردم را نسب به جوسازیهای روانی آمریکا هشدار دادند.

وی با طرح چند سوال ادامه داد: هر چند موضوع تحقیق و تفحص موضوع ارزنده و نیکویی است اما آنچه باید به عنوان اولویت و ضرروت مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد توجه به تصویب و تاکید بر قوانینی است که اقتصاد را ارتقاء می دهد. آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهتمامی به برداشتن موانع تولید آن هم بعد از سه سال داده اند؟ آیا هنوز یک ماده آن اجرا شده است؟ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا چه اندازه مورد توجه عملی نمایندگان قرار دارد؟ آیا بانکداری اسلامی بعد از گذشت نزدیک به سه دهه تنها در حد حرف وشعار باقی نمانده است؟ نمایندگان مردم تا چه حد مدافع مردمی هستند که همچنان با موسسات مالی اعتباری مشکلات اساسی دارند؟ آیا نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع مهم سوال از رئیس جمهور را در آشفتگی های اقتصادی کشور را که بارها توسط خودشان به امضا رسیده را به صورت عملی دنبال و به سرانجام رسانده اند که اینک موضوع تحقیق و تفحص از فعالیت های جهادی دوازده ساله شهرداری دکتر قالیباف مهم وحیاتی شده است؟

ثروتی پرداختن به حواشی را به دلیل اذعان به ناکارآمدی های سیاسی اصلاح طلبان عنوان کرده و دراین باره خاطر نشان شد: متاسفانه   اینکه اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی به دنبال چه چیزی هستند واقعا جای سوال است. عملکرد آقای روحانی موجودیت و حیات سیاسی اصلاح طلبان را به چالش کشیده بنحوی که براساس اخبار آنها موضوع استعفای آقای روحانی را دنبال کردند که این موضوع مورد پذیرش رئیس جمهور قرا نگرفت. در حقیقت فشار  برای استعفای رئیس جمهور به نوعی محفوظ ماندن آبروی اصلاح طلبان در آشفته بازاری است که مردم از عملکرد اصلاح طلبان تجربه کرده و به ستوه آمده اند. پایان یافتن بی ثمر تمام  دیدگاه های اقتصادی اصلاح طلبان در موضوعات مهمی چون افزایش اشتغال, بهره وری و رشد اقتصادی و اتخاذ سیاست های غلط پولی , مالی و بانکی هماند توزیع 24 میلیارد دلار ارز بدون برنامه ونظارت همه و همه از مسائلی است که مردم را متوجه ناکارآمدی اصلاح طلبان کرده است.

 وی با بیان چند مورد از اولویت های کشور که مورد بی مهری نمایندگان اصلاح طلب قرار گرفته اظهار داشت: همچنان موضوع حقوقهای نجومی بی پاسخ مانده در حالی که انتظار می رفت لیست حقوق بگیران نجومی مشخص شود. با آنکه مقام معظم رهبری به صورت صریح دراین باره به دولت تذکر دادند اما تا کنون خبر مسرت باری درخصوص پیگیری و اعاده حق مردم از جیب نجومی بگیران منتشر نشده است. انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای تحقیق و تفحص از شهرداری موضوع ده هزار حقوق نجومی بگیر را دنبال کنند که حق ملت را تصاحب کردند. انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جای تحقیق و تفحص از شهرداری گذشته به موضوع بازگردان حق مردم از موسسات مالی واعتباری یا تفاوت فاحش حقوق بازنشستگان با بازنشستگان نجومی بگیر را مورد پیگیری قرار دهند. قانون خدمات کشوری بعد از شش سال همچنان مورد بی مهری قرار دارد؛ قانون مهمی که با اداره کشور وجزء اولویت های اول کشور به شمار می رود روی زمین مانده و نمایندگان همچنان احساس ضرورت واولویتی برای آن نمی بینند!

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان شد: مسلما پرداختن به موضوع حاشیه ای از جمله تحقیق و تفحص از شهرداری تهران جای سوال دارد و بیانگر حرکت سیاسی نمایندگان مجلس است. نمایندگان اصلاح طلب می دانند که ناکارآمدی دولت حیثیت اصلاح طلبان را نزد مردم خدشه دار کرده است از این رو مترصد فرار از پاسخگویی با فریب افکار عمومی هستند تا با مطرح کردن موضوع غیر ضروری چون تحقیق و تفحص از شهرداری دوران دکتر قالیباف یک بار دیگر اذهان را به حاشیه هدایت کنند.

وی خواستار تحقیق از شورا و شهرداری فعلی شد و گفت: به نظر می رسد قبل از آنکه عملکرد دوران جهادی دکتر قالیباف مورد بررسی قرار داده شود نمایندگان اصلاح طلب عملکرد دوستان خود را در یک سال گذشته مدیریت شهری مورد بررسی قرار دهند که آیا موفقیت آمیز بوده است؟ آیا موضوع طرح ترافیکی که یک باره با سیصد درصد افزایش به شهروندان عرضه شد براساس کار کارشناسی بود؟ آیا مرفهین بی درد شورای شهر پنجم براین باروند که همه شهروندان تهرانی همانند آنها زندگی مرفهی دارند که سیصد درصد افزایش به چشمشان نمی آید؟

ثروتی دراین باره افزود: مسلما قبل از پرداختن به هر موضوعی باید عملکرد شورای شهر کنونی و شهرداری مورد تحقیق و تفحص قرار داده شود چرا که خوابیدن بسیاری از پروژه ها وطرح های به یادگار مانده از دوران مدیریت دکتر قالیباف اصل وارد کردن ضرر و زیان به اموال عمومی شهروندان تهرانی است. عدم کمک دولت به ناوگان حمل ونقل عمومی, عدم پرداخت بدهی دولت به شهرداری در موضوع مترو و...از مجموعه موضوعاتی است که می تواند روزها و ماه ها خوراک کاری نمایندگان را تامین کند.

وی در پایان با اشاره به بی هنری نمایندگان اصلاح طلب در تامین خواسته های به حق مردم عنوان نمود: متاسفانه مطرح کردن اولویت های دست چندم هنر نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی است و بی توجهی به مفاسد اقتصادی هنر دیگری است که به خوبی و زیبایی از خود به نمایش گذاشته اند. بهتر است نمایندگان به جای تحقیق و تفحص از شهرداری به دنبال شفاف سازی  یک ونیم میلیارد دلاری باشند که از صندوق توسعه ملی برداشته شده و همچنان علت این بهره برداری مشخص نیست! آیا با مطرح کردن موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری دوران دکتر قالیباف آن هم به صورت دوره ای هر ساله آیا مشکلی از مشکلات مردم حل می شود؟

 

 

نظر شما